اخبار

انعقاد تفاهم نامه همکاری طرح ملی مشاغل خانگی بین جهاددانشگاهی و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان

سمنان

۱۴۰۰/۰۹/۲۲

خلاصه خبر

معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان گفت: در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان سمنان تفاهمنامه همکاری بین جهاددانشگاهی و کمیته امداد امام خمینی استان سمنان منعقد شد.


متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان سمنان، علی منصفی راد افزود: این تفاهمنامه با محوریت انجام مطالعات به منظور آسیب شناسی، بهبود و ارتقای کمی و کیفی کسب و کارهای خرد و خانگی و همکاری در اجرای طرح‌های توانمندسازی و اتصال به بازار برای متقاضیان کسب و کارهای خانگی بین رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان و مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان امضا و تبادل شد.

وی افزود: همکاری در ترغیب پیشرانان برای توسعه کمی و کیفی کسب و کارهای خرد و خانگی، ارتقاء مدیریت کسب و کار خانگی از طریق پیوند با بنگاه های بالادستی و تشکل های خوشه ای، اتحادیه ها، تعاونی ها و صنوف، همکاری در ایجاد مرکز ساماندهی توسعه مشاغل خانگی از جمله موضوعات این تفاهم نامه همکاری است.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان ادامه داد: حمایت و همکاری در تأمین نیازها، زیرساخت و منابع مورد نیاز برای پیشبرد و پیاده‌سازی کسب و کارهای خانگی، کاهش هزینه های تولید و خدمات برای حضور فعال مستمر در بازار رقابت، همکاری در استانداردسازی برند سازی و بسته بندی محصولات مشاغل خانگی و همچنین استعداد سنجی و مشاوره مددجویان معرفی شده از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) از سایر محورهای مهم این تفاهم نامه همکاری است.

منصفی راد اضافه کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و جهاددانشگاهی استان سمنان در حال اجرا است و بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ نفر در این طرح تحت پوشش قرار می گیرند، این طرح در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است.