اخبار

بهروزیان به متقاضی عروسک سازی اندیمشک عنوان کرد: اهمیت هایلایت ها و داستان سازی در اینستاگرام

خوزستان

۱۴۰۰/۰۹/۲۲

خلاصه خبر

ششمین جلسه مشاوره فضای مجازی برای تولیدکننده عروسک پارچه ای و مدیر فروشگاه مجازی "عروسک شادی" در اندیمشک با موضوع بهینه سازی صفحه اینستاگرام این کسب و کار برگزار شد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، این جلسه امروز، دوشنبه 22 آذرماه 1400 با حضور محمدجواد بهروزیان مشاور فضای مجازی و مرضیه باقری بابااحمدی کارشناس اجرایی طرح برای شهناز حسینی طراح و سازنده عروسک پارچه ای با نام "عروسک شادی" برگزار شد.
در این جلسه بهروزیان مشاور فضای مجازی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان با نگاهی به صفحه اینستاگرام این تولیدکننده، در خصوص هایلایت ها گفت: هایلایت های پیج انباری نیست که همه چیز را در آن انبار کنیم؛ به طور مثال هر هایلایت باید به سؤالی از مخاطب شما پاسخ بدهد و چیزی را برساند، پس هایلایت ها را باید مرتب و به صورت هدفمند طراحی کنید.
وی افزود: به طور مثال یک هایلایت را به اصالت کار، یک هایلایت به داستان عروسکها و عروسک های اولیه، یک هایلایت به سؤالات متداول بازدیدکنندگان صفحه و ... اختصاص دهید و به طور کامل و دقیق درباره هر موضوع صحبت کرده و اطلاعات لازم را به مخاطبان صفحه خود بدهید زیرا از طریق هایلایت ها شما باید به سؤالات مخاطبان خود پاسخ دهید. بنابراین شروع به نوشتن هایلایت هایی درباره سؤالات متداول افرادی که از پیج شما بازدید می کنند، کنید.
مشاور فضای مجازی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان خاطرنشان کرد: به طور مثال نحوه سفارش، مرجوع کردن، هزینه های ارسال، مدت زمان تحویل سفارش و سؤالاتی از این دست باید در هایلایت ها پاسخ داده شود؛ همچنین بخشی از هایلایت ها می تواند به داستان های عروسک ها و بخشهای جذاب کار شما اختصاص داده شود. مثلا یک داستان درست کنید و بنویسید که عروسک های اولیه از کجا و چطور به عروسک نهایی تبدیل می شوند؛ داستان آن را می توانید در 20، 30 استوری هم بیان کنید.
بهروزیان همچنین با ارائه مثال "پیتزا مارگاریتا" و بیان داستان آن، تصریح کرد: وقتی داستان چیزی را بدانید به محض آنکه اسمش را بشنوید همه چیز در ذهن شما نقش می بندد. پس برای عروسک های اولیه هم باید داستان داشته باشید و بگویید که چه شد این کار را انجام دادید، چه چالش هایی داشتید، کدام عروسک ها زشت یا زیبا شدند و ...کسی که از شما خرید می کند داستان شما را اول می خرد و بعد عروسک هایتان را. خیلی وقت ها جایی می رویم و یا چیزی را می خریم که هیچ استفاده ای هم برایمان ندارد ولی به طور مثال بدلیل آنکه یک زن دستفروش آن صنایع دستی را با داستان خودش تعریف می کند، از او خرید می کنید. از داستان هاست که شما می توانید بفروشید و پول دربیاورید.
وی با بیان اینکه برای جلسه آینده هایلایت ها تکمیل و اطلاعات آن ها کامل شود، گفت: این اطلاعات باید درباره مواردی از قبیل بسته بندی، عروسک های اولیه، نحوه ثبت سفارش، سؤالات متداول و ... باشد؛ در کنار آن باید داستان محصولات خودتان را هم بگذارید که شما چه کسی هستید، چگونه وارد این حوزه کاری شدید، با چه چالش هایی مواجه بودید و ... ممکن است لازم باشد برای داستانتان عکس و فیلم جدید هم تهیه کنید و یا عروسک های قدیمی تان را از صندوقچه بیرون بیاورید که بتوانید آن ها را استوری کنید، اگر داستان خود را بنویسید همه چیز مشخص می شود.
مشاور فضای مجازی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان همچنین بر لزوم تغییر لینک در سایت تک لینک تأکید کرد و افزود: البته باید بدانید همه چیز آموزشی نیست و خیلی چیزها تجربی است که باید آن ها را انجام بدهید. در هر حال باید در خصوص مدیریت صفحه اینستاگرام خود استقلال داشته باشید و این از دانش و تجربه حاصل می شود.
این جلسه در ادامه سلسله جلسات "دوشنبه های مشاوره" برای این متقاضی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان به صورت مجازی و رایگان برگزار شد.
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با ظرفیت ایجاد شغل برای ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر در ۳۱ استان کشور از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان کارفرما به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر مجری این طرح در استان است.