اخبار

هفتاد و دومین دوره آموزش مهارتی حضوری حصیر بافی در شهرستان میناب

هرمزگان

۱۴۰۰/۰۹/۲۴

خلاصه خبر

مدیراجرایی طرح ملی مشاغل خانگی در استان هرمزگان از بر گزاری هفتاد وسومین دوره آموزش مهارتی حضوری حصیربافی ویژه متقاضیان شهرستان میناب با حضور پیشران جناب آقای حیدر حامدی خبر داد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیر خانه طرح ملی مشاغل خانگی ،دوشنبه 23 آذر ماه 1400 کارگاه مهارتی  حصیربافی رایگان در راستای اجرای طرح ملی مشاغل خانگی با حضور پیشران جناب آقای حیدر حامدی در شهرستان میناب برگزار شد .

 

هدف از برگزاری این کارگاه توانمندسازی واتصال به بازار، ایجاد زنجیره ارزش و ایجاد  فرصت های شغلی  در کسب و کاربرای  متقاضیان طرح ملی مشاغل خانگی که در سطح متوسط و پیشرفته حصیربافی بودند .

 

جناب آقای حیدر حامدی پیشران طرج ملی مشاغل خانگی گفت : این کارگاه در راستای توانمند سازی افرادی که به عنوان  زیر مجموعه درطرح ملی توسعه مشاغل خانگی  شرکت کرده اند با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری برگزار شد.

 

این پیشران ادامه داد: حصیر بافی یک هنر دستی است که نه تنها در ایران در بسیاری از کشورهای جهان هنر حصیر بافی را دارند و در ایران هم در شهرهای شمالی و جنوبی این هنر زیبا کار می شود و یک فعالیت خانگی برای زنان و مردان محسوب می شود.از جمله کشورهایی که هنر حصیر بافی دارند می تواند به آفریقا ، کشورهای جنوب شرق آسیا مانند اندونزی، تایلند اشاره کرد.

 

حامدی با اشاره به مهم‌ترین ابزار و وسایل حصیربافی؛ قیچی، انواع چاقو، درفش، سوزن و ظرف آب (برای خیساندن رشته‌ها) می‌باشد.
 

 

شايان ذكر است؛ طرح ملي توسعه مشاغل خانگي با كارفرمايي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي با هدف ايجاد اشتغال پايدار براي توانمندسازي متقاضيان و اتصال به بازار همزمان با سراسر كشور در استان هرمزگان در حال اجراست.

 

انتهای پیام