اخبار

در راستای طرح توسعه‌ی مشاغل خانگی؛ ​​​​​​​شبکه‌ی تولیدی ماسک و پوشاک در ۹ استان افتتاح شد

مازندران

۱۳۹۹/۰۲/۰۷

متن کامل خبر

​​​​​​​راه‌اندازی شبکه‌ی تولیدی «ماسک و پوشاک دایا هنر اکسیر ماندگار» در ۹ استان با محوریت استان مازندران، با حضور دکتر معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری آغاز شد.

مراسم راه‌اندازی شبکه‌ی تولیدی "ماسک و پوشاک دایا هنر اکسیر ماندگار" در راستای طرح توسعه‌ی مشاغل خانگی و توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در 9 استان با محوریت استان مازندران، امروز (6 اردیبهشت) به‌صورت ویدیوکنفرانس و با حضور دکتر معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده‌ی ریاست‌جمهوری، دکتر نورالله‌زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، مهناز امدادی رییس ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر محمدصادق بیجندی معاون آموزشی جهاددانشگاهی، خیران‌پور معاون اقتصادی استانداری مازندران و دکتر واحد عبدالهیان رییس جهاددانشگاهی مازندران برگزار شد.


ایجاد یک شبکه‌ برای بازاریابی و پیدا کردن مشتری برای کالاها و تولیدات

از ویژگی‌های این شبکه می‌توان به ظرفیت تولید روزانه 110 هزار عدد ماسک، اشتغال‌زایی برای 650 واحد مشاغل خانگی و 45 نفر جهت پشتیبانی اشاره کرد.

دکتر ابتکار در این مراسم با اشاره به طرح توسعه‌ی مشاغل خانگی اظهار کرد: خوشبختانه از حدود 2 سال گذشته، طرح توسعه‌ی مشاغل خانگی در قالب پروژه‌ی مشترکی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی آغاز شد که تاکنون نیز توسعه‌ی مناسبی داشته است و می‌تواند در راستای شعار سال، جهش تولید را به فعلیت برساند.

وی با تاکید بر این‌که آن‌چه امروز برای ما مهم می‌باشد، این است که در شرایط گسترش ویروس کرونا بتوانیم تمام مشاغل موجود را با شرایط جدید انطباق دهیم، گفت: برای مثال تولید محصولات بهداشتی و درآمدزایی، تغییر خط تولید و استفاده از ابزاری مانند چرخ خیاطی برای تولید و در این بین نیز باید به بحث بازاریابی توجه کنیم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری، افزود: با اجرای این‌گونه طرح‌ها می‌توان از مشاغل خانگی حمایت کرد و فعالیت‌های کوچک، ایمن و سرپا باقی بمانند.

دکتر ابتکار تصریح کرد: هم‌چنین ایجاد یک شبکه‌ برای بازاریابی و پیدا کردن مشتری برای کالاها و تولیدات، بسیار و مهم و ضروری است و باید مساله‌ی اشتغال در دوران کرونا و بعد از آن را جدی بگیریم. یکی از مشاغل، مشاغل خانگی است و ما زمینه‌های آن را فراهم کردیم.

وی با بیان این‌که پیش‌نویس طرح مشاغل خانگی آماده شده است، گفت: با همکاری وزارت کار، نشست‌هایی با سازمان استاندارد برگزار شد و خوشبختانه پیش‌نویسی برای مشاغل خانگی آماده و به تصویب رسید و آیین‌نامه‌ی اجرایی آن در حالت تدوین است و به‌زودی ابلاغ خواهد شد.


تحقق خرد جمعی و کار تیمی با اتصال سه ضلع مشاغل خانگی

دکتر بیجندی نیز در این مراسم در رابطه با طرح توسعه‌ی مشاغل خانگی که جهاددانشگاهی مجری آن است، بیان کرد: این طرح یک خرد جمعی و کار تیمی است و درآن از سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان ملی به همراه تیم اجرایی خوب در این حوزه و نهادهای توسعه‌ای به‌همراه بخش خصوصی استفاده شده است.

وی افزود: اگر سه ضلع جهاددانشگاهی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری بتوانند اتصال بهتری با یک‌دیگر برقرار کنند، قطعا در سال جهش تولید اتفاق خوبی رخ خواهد داد.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی اظهارکرد: با راه‌اندازی این شبکه، سفارش تولید 50 هزار عدد ماسک نیز فراهم شده است. این ماسک‌ها مجوزهای لازم وزارت بهداشت و استانداردهای لازم را دارد.


انتخاب پیشران‌های مناسب توسط جهاددانشگاهی

در ادامه، مهناز امدادی رییس ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و استفاده از این ظرفیت موضوع بسیارمهمی است و بر اساس اعتماد موجود، باعث شد ما بتوانیم از این توان برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار استفاده کنیم.

دکتر نورالله‌زاده نیز در این مراسم با اشاره به این‌که بحث توسعه‌ی مشاغل خانگی وابستگی زیادی به انتخاب پیشران دارد تا بتواند کار را به درستی به انجام برساند، گفت: جهاددانشگاهی در انتخاب پیشران بسیار خوب عمل کرده است تا بتوانند افراد را با خود همراه کنند.