اخبار

اتصال به بازار ۱۰۶۵ نفر در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی زنجان

زنجان

۱۴۰۰/۰۹/۲۸

خلاصه خبر

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان گفت: با اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در زنجان ۱۰۶۵ اتصال به بازار انجام شده است.


متن کامل خبر

کامران جعفری در شورای راهبری طرح ملی مشاغل خانگی با اشاره به نحوه اجرای طرح ملی مشاغل خانگی، اظهار کرد: در سال ۹۹ این طرح با تشکیل دبیرخانه و با بررسی، مطالعه و استخراج رسته‌های موجود، مزیت‌های استان احصا و پس از آن آموزش آغاز شد.

وی با بیان اینکه ۱۸۰۰ نفر سهمیه تعیین‌ شده برای استان زنجان است، افزود: ۱۵۲۵ نفر - ساعت استعدادسنجی، ۴۸۴۴ نفر - ساعت آموزش عمومی، ۳۸۴۵ نفر - ساعت آموزش تخصصی، ۹۲۹۷ نفر - ساعت مشاوره و ۱۰۶۵ نفر اتصال به بازار انجام شده است.

این مسئول ادامه داد: مذاکره با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در راستای بیمه متقاضیان و استفاده از ظرفیت صندوق کارآفرینی امید در راستای ارائه تسهیلات به پیش‌رانان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، از جمله دیگر اقدامات انجام شده است.

جعفری با بیان اینکه زنجانی‌ها اغلب مصرف‌کننده کالاهای تولید شده در سایر استان‌ها هستند، تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای حضور متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در مکان‌بازارهای فیزیکی و مجازی، از دیگر اقدامات انجام‌ شده است که در این راستا شهرداری زنجان هنوز موافقت و یا مخالفت خود را برای حضور طرح در ارگ زنجان اعلام نکرده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان یادآور شد: با مکان‌بازارهای مجازی همچون دیجی‌کالا، پی‌میشه، لندوکس و چیگل مذاکراتی انجام و مقرر شده که دیجی‌کالا سمینارهای آموزشی برای جذب فروشنده و نحوه فروش در زنجان برگزار کند و در صورت استقبال بالا یک انبار دریافت کالا در زنجان راه‌اندازی کند.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی مشکلات زیادی وجود دارد، خاطرنشان کرد: اگر دستگاه‌های دخیل در این طرح مشارکت کافی نداشته باشند، پیشرفت کار سخت می‌شود ولی اگر همکاری‌ و همدلی ادارات و دستگاه‌ها به میزان لازم باشد، سرعت پیشرفت کار بالا می‌رود.

.