اخبار

همکاری جهاد دانشگاهی با مکان بازار دیجی کالا

زنجان

۱۴۰۰/۰۹/۲۸

خلاصه خبر

تشکیل جلسه شورای راهبری طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با حضور دستگاه های اجرایی و مدیران پروژه بومی محلی دیجی کالا در زنجان


متن کامل خبر

در جلسه شورای راهبری طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که با حضور دستگاه های اجرایی و مدیران پروژه بومی محلی دیجی کالا برگزار شد، مدیر پروژه‌ بومی و محلی دیجی‌کالا با بیان اینکه روستای گوزلدره در استان زنجان سال گذشته به عنوان پایلوت این طرح در نظر گرفته شده بود، اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های در سال ۹۸ به ۱۲ هزار و ۲۳۰ روستا در سراسر کشور محصول توسط دیجی‌کالا ارسال شده بود.

افشین خاکی ادامه داد: وجود پلتفرم‌هایی مانند دیجی‌کالا سبب می‌شود که عدالت توزیعی ایجاد و رانت دسترسی به کالا و اطلاعات برای همه در کشور یکسان می‌شود و با وجود این مکان‌بازارهای مجازی واسطه‌ها حذف و یا به حداقل می‌رسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مردم تمایل زیادی به خرید کالاهای صنعتی دارند، افزود: برای رونق مشاغل خرد و خانگی و حتی در روستاها باید خرید کالاهای بومی و محلی فرهنگ‌سازی شود و البته این تولیدات نیز باید استانداردسازی‌هایی را از قبیل بسته‌بندی مناسب داشته باشد.

این مسئول با بیان اینکه دیجی‌کالا متخصص فروش است، عنوان کرد: در رابطه با کالاهای بومی و محلی ۱۷۰۰ نفر پشتیبان آموزش دیدند و متاسفانه زنجان جزو استان‌هایی است که بین ۲۰ تا ۲۵ فروشنده دارد که با وجود تولید پوشاک و عروسک در خدابنده، محصولات کشاورزی در طارم، کفش هیدج و ماهی در ماه‌نشان، ظرفیت زیادی برای افزایش تعداد فروشندگان و فروش است.

مدیر پروژه‌ بومی و محلی دیجی‌کالا با اشاره به همکاری با جهاددانشگاهی، خاطرنشان کرد: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری، پیگیری کارگاه‌های آموزشی، فعال‌سازی‌های منطقه‌ای، برگزاری کمپین محصولات از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده است که اگر تعداد کالاهای دریافتی به صورت روزانه ۲۰۰ مورد باشد، ایجاد انبار دریافت در زنجان توجیه اقتصادی خواهد یافت.