اخبار

راه اندازي 20 شبكه توليد و فروش محصولات در راستاي طرح ملي توسعه مشاغل خانگي در استان مركزي

مرکزي

۱۴۰۰/۰۹/۲۸

خلاصه خبر

20 شبكه توليد و فروش محصول در راستاي طرح ملي توسعه مشاغل خانگي در استان مركزي راه اندازی شد


متن کامل خبر

 

به گزارش دبيرخانه طرح ملي توسعه مشاغل خانگي جهاددانشگاهي در استان مركزي؛ شبكه توليد و فروش محصولات طرح ملي مشاغل خانگي راه اندازي شد.

مديراجرايي طرح ملي توسعه مشاغل خانگي در استان مركزي از راه اندازي 20 شبكه توليد و فروش محصولات در راستاي  اين طرح خبر داد.

وي افزود: شبكه سازي يكي از مهمترين دستاوردهاي اين طرح بشمار مي رود كه موجب توسعه و انسجام در مشاغل خانگي مي گردد.

وي با بيان اينكه شبكه هاي ايجاد شده پويا مي باشند اذعان داشت: جهاددانشگاهي به عنوان يك نهاد توسعه اي در اين طرح به دنبال ايجاد شبكه هاي كسب و كار خانگي در سطح  استان و در زمينه هاي مختلف شغلي در حال فعاليت مي باشد.

ايشان با اشاره به اينكه شبكه سازي ابزاري اصلي براي رشد در يك شغل مبتكرانه به شمار مي رود خاطرنشان كرد: اگر شبكه سازي را يك رابطه دو طرفه بين توليد كننده و متقاضي در نظر بگيريم، بنابراين يك كانال شبكه سازي مناسب مي تواند به پيشرفت شغلي افراد كمك شاياني نمايد.

وي در پايان از راه اندازي شبكه هاي توليد عسل، پوشاك، گياهان دارويي و ميوه خشك، فرش، فيروزه و چرم، لوازم آشپزخانه، لباس بافت زمستاني، و ... سخن گفت و اظهار داشت: اميد است با راه اندازي اين شبكه ها بتوانيم گامي هر چند كوچك در راستاي توسعه و گسترش توليد ملي و همچنين رونق اقتصاد خانواده ها در سطح استان برداريم.

شايان ذكر است؛ طرح ملي توسعه مشاغل خانگي با كارفرمايي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و اجراي جهاددانشگاهي همزمان با سراسر كشور در استان مركزي در حال اجراست.