اخبار

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی کاری ارزشمند معنوی و علمی در خور تحسین است

آذربايجان غربي

۱۴۰۰/۰۹/۲۹

خلاصه خبر

دیدار مشترک رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه در دفتر این نهاد برگزار شد.


متن کامل خبر

دیدار مشترک رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه در دفتر این نهاد برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی حجت الاسلام کیومرزی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه با اشاره به اینکه کارهای گزین و فاخر قرآنی و فرهنگی از جهاد دانشگاهی انتظار داریم اظهار کرد: فعالیت‌های دانشگاه ها و این نهاد باید پیوست ارزشی و فرهنگی داشته باشد و رویکرد فرهنگی موضوع بسیار مهمی است که در تمامی امورات پژوهشی، آموزشی و کارآفرینی جهاد دانشگاهی باید بر آن تاکید شود.

وی با اشاره به سبقه فرهنگی این نهاد خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد و سبقه فرهنگی مدیریتی این نهاد در دانشگاه انتظار داریم از سرپرست جدید دانشگاه ارومیه همه جانبه با تمامی پتانسیل‌ها و تجربه های فرهنگی و مدیریتی حمایت شود تا بتوانیم به رسالت دانشگاه در سطح استان و جامعه عمل بپوشانیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه رویکرد طراحی برنامه های فرهنگی پژوهشی این نهاد را ارزشمند عنوان و اظهار کرد: در بحث های آموزشی و دوره ها باید به خودباوری و گرایش جوانان به ساختن کشور خودمان معطوف شود از دوره‌های آموزشی که خلاف این مهم است اجتناب شود و بحث مشاغل خانگی خصوصاً برای زنان سرپرست خانوار که به صورت ملی انجام می شود کاری ارزشمند معنوی و در خور تحسین است.

در ابتدای این دیدار دکتر رستم زاده رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به رسالت فرهنگی این نهاد و تطبیق آن با حوزه‌های کاری معاونت‌های پژوهشی، آموزشی، مرکز رشد و کارآفرینی خاطرنشان کرد: تحلیل محتوای مفهومی و عملیاتی گام دوم انقلاب و جاری کردن و برنامه ریزی آن در توسعه واحد و شکست کار این مهم یکی از تاکیدات ویژه رویکرد شورای مدیریتی واحد است.

وی با اشاره به اهمیت مباحث قرآنی و ارزشی در موضوعات مختلف رویدادهای فرهنگی  و رسانه ای جهاددانشگاهی اظهار کرد: با توجه به اعتقادات و ارزش‌های نهادینه شده در فرهنگ مردم بر اساس جامعه هدف طرح های این نهاد سعی می‌کنیم  مبانی قرآنی و دینی که اثرگذاری ویژه‌ای در ذهن جامعه و مخاطب دارند مورد تاکید ویژه باشد.

دکتر رستم زاده  با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد طرح ملی مشاغل خانگی در اتصال به بازار مشاغل خانگی اظهار کرد:عمده مشکل اشتغالزایی و ادامه حیات کسب و کارها اتصال به بازر مشاغل می باشد که این حلقه مغفول در جهاددانشگاهی مورد بررسی قرار گرفته و مدل های علمی و عملی مشخص برای ان تجویز شده است.

رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی ادامه داد: خلاء موجود در مرحله اتصال مشاغل به بازار در طرح مشاغل خانگی بصورت جدی و در بستری علمی و کارشناسی مورد توجه قرار گرفته است و با توجه به جایگاه زن در اسلام و وظیفه و رسالت اجتماعی و انقلابی این نهاد در بحث زنان سرپرست خانوار در طرح ملی مشاغل خانگی بصورت ویژه این موضوع مورد تاکید قرار گرفته اشت تا ضمن مدیریت مالی خانواده رسالتهای مادر خانواده نیز با وجود مسئولیت دوچندانش حفظ گردد که این مهم نیازمند حمایت ویژه تر مسئولان است.

وی با اشاره به موفقیت های جهاددانشگاهی آذربایجان غربی در دو سال اخیر و کسب رتبه های برتر مدیریتی اظهار کرد:ایجاد رویکردی نو و بدیع در تعالی اهداف هدف گذاری شده واحد با اتکاء به ظرفیت های ایجاد شده در سالیان گذشته یکی از ماموریت های ویژه این نهاد بود بطوریکه چندین طرح فناورانه ملی با اعتماد و اعتقاد به پژوهشگران جوان و مومن متعهد به نتیجه رسید و می تواند کشور را از واردات آن بی نیاز سازد.

رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی پیشرفت های ساختاری و محتوایی و اخذ ماموریت های فناورانه ملی و استانی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی را با وجود چالش های اقتصادی و درآمد 80 درصدی آموزشی این نهاد که با کرونا دگرگون شد حاصل اعتماد و اعتقاد به کار جهادی و فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما می توانیم دانست که ثمرات آن در سالهای بعد برای توسعه استان و واحد در سطح ملی بی نظیر خواهد بود که جنس همه برنامه ها، فناورانه پژوهشی بوده و یا با رویکرد تخصصی و جهادی در امورات فعالیتی اساس گذاری گردیده است.

دکتر رستم زاده تقویت، تاکید و پرورش روحیه سرسختی در مبارزه با مشکلات و بی ابا و غیرمحافظه کارانه به سمت هدف تعالی مجموعه و جامعه شتافتن را کلیدواژه موفقیت های بنیادین جهاددانشگاهی آذربایجان غربی در چند سال اخیر عنوان کرد که باید بعنوان یک فرهنگ در همه نسل جوان نهادینه و تقویت شد و حتی به مجموعه های دولتی تسری یابد .

وی ادامه داد: خستگی ناپذیری و عدم محافظه کاری و عدم تعارف در مدیریت و مبارزه با چالش ها، مفسده ها و تعارض منافع ها از مولفه های مهم مدیریت جهادی است و عدم لحاظ این موارد از آفت ها و ضد فرهنگهایی است که روحیه جهادی را به مخاطره می اندازد.

رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی در خاتمه ضمن دعوت برای بازدید از نمایشگاه ملی جهاددانشگاهی خاطرنشان کرد:این نمایشگاه انعکاس اعتماد و اعتقاد به اندیشه متعالی جهادی و علم جهادی و جهاد عملی و نمود عینی فعل توانستن برای ساختن و حرکت در مرز دانش روز و نوین و هایتک دنیا است.

در پایان بر برگزاری نشست ها و رویدادهای علمی و فرهنگی مشترک با رویکرد قرآنی، دینی و فرهنگی تاکید گردید.