اخبار

تلاش برای تشکیل تعاونی پوشاک ویان/ ویان روستایی فعال در حوزه مشاغل خانگی

همدان

۱۴۰۰/۰۹/۲۹

خلاصه خبر

روستای «ویان» یا همان «دیار خیاطان» با ۳۰۰ کارگاه کوچک و بزرگ و حدود ۲ هزار خیاط ظرفیت بزرگی برای پیشرفت دارد چراکه اهالی این روستا در بحبوحه بیکاری و مشکل اشتغال، در منازل خود شغل ایجاد کرده و مشغول به کار هستند این در حالی است که این روستا هنوز صاحب اتحادیه و تعاونی پوشاک نیست.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی «ویان» روستایی است از توابع کبودراهنگ که به «دیار خیاطان» شهرت دارد به گونه ای که ۷۰ درصد مردم این روستا به حرفه خیاطی مشغول هستند اهالی آن یکپارچه از بام تا شام با همراهی نخ و سوزن حماسه شغل کوک می‌کنند و دوخت‌های باکیفیت آن‌ها در بزرگترین فروشگاه‌های پایتخت عرضه می‌شود.

روستای ویان با ۳۰۰ کارگاه کوچک و بزرگ و با وجود حدود ۲ هزار خیاط ظرفیت بزرگی برای پیشرفت دارد چراکه اهالی ویان در بحبوحه بیکاری و مشکل اشتغال در کشور، در منازل خود شغل ایجاد کرده و مشغول به کار هستند

در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی همدان  و تشکیل تعاونی پوشاک در روستای ویان جلسه مدیر و کارشناس اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی همدان  با جمعی از صاحبان کارگاه های پوشاک این روستا در محل کتابخانه عمومی ویان برگزار شد.

در این جلسه رامین امیری، مدیر واحد اشتغال جهاد دانشگاهی همدان در خصوص ظرفیت های تشکیل تعاونی و مزیت هایی که این مهم  می تواند برای متقاضیان و پیشرانان داشته باشد مطالبی عنوان نمود.

وی با بیان اینکه دنیای امروز دنیای خلاقیت و نوآوری است گفت: تولید پوشاک و محصولات نوین و متناسب با نیاز روز جامعه از جمله برنامه هایی است که باید در دستورکار تولیدکنندگان پوشاک این روستا قرار گیرد.

امیری ضمن تاکید بر  برندینگ ابراز کرد: با وجود جمع کثیری از تولیدکنندگان پوشاک  در این روستا ( نزدیک به 70 درصداهالی روستا خیاط هستند)که   نیاز استان و حتی کشور را فراهم می‌کند نیازمند ثبت یک برند برای محصولات خود می باشد

وی به بازاریابی و مشتری مداری نوین نیز تاکید کرد و گفت: با توجه به مطالب عنوان شده و اختصاص گروهی متخصص و اگاه به نیاز سنجی بازار و سپس تولید بر اساس نیاز و خواسته های امروز جامعه؛ بدون شک این روستا را به قطب تولید پوشاک کشور تبدیل خواهد کرد.

امیری در پایان ابراز کرد: جهاد دانشگاهی به همراه اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی استان تلاش می کند تا با همراهی خیاطان این روستا، تعاونی پوشاک ویان را راه اندازی و سامان دهی کند.

نبود اتحادیه خیاطان در ویان، نداشتن بیمه، تعاونی و خوشه صنعتی از مشکلات متعدد اهالی این روستا است که نیازمند حمایت و توجه بیش از پیش مسئولان است