اخبار

استقرار ۱۵۶ کارگاه در ناحیه صنعتی صنایع دستی در قزلجه میدان آذربایجان‌شرقی

آذربايجان شرقي

۱۴۰۰/۱۰/۰۱

خلاصه خبر

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی از استقرار ۱۵۶ کارگاه در ناحیه صنعتی صنایع دستی در قزلجه میدان تبریز خبر داد و گفت: با احداث ناحیه صنعتی مختص هنرمندان عرصه صنایع دستی برای ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.


متن کامل خبر

مرتضی نیرومند اسکویی اظهار کرد: این ناحیه صنعتی که در مساحت شش هکتار در کنار آزادراه پیامبر اعظم استقرار یافته و تعداد ۱۵۶ کارگاه در آن مستقر خواهد شد.

وی افزود: طراحی این مجموعه کارگاهی با الهام از معماری سنتی به نحوی است که همزمان با تولید، عرضه صنایع دستی نیز به‌صورت مستقیم انجام خواهد شد تا مسافران و گردشگران عبوری در مسیر آزادراه از خدمات ارایه شده بهره مند و نسبت به خرید اقدام کنند.

نیرومند اسکویی ادامه داد: در این کارگاه‌ها حداقل تعداد ۵۰۰ نفر از هنرمندان صنایع دستی مشغول فعالیت و تولید خواهند بود. 

وی در خصوص هزینه کرد در این ناحیه صنعتی گفت : تاکنون در این ناحیه صنعتی ۱۸۰ میلیارد ریال هزینه شده و به زودی شاهد بهره برداری از واحدهای در حال ساخت به تعداد ۲۰ کارگاه که با معماری سنتی آذربایجان احداث شده است، خواهیم بود.

نیرومند اسکویی گفت: این کارگاه‌ها توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان به‌عنوان نمونه و جهت الگوسازی در حال ساخت می‌باشد و در آینده زمین کارگاهی نیز تحویل هنرمندان خواهد شد تا مشابه کارگاههای ساخته شده نسبت به تکمیل واحدهای خود اقدام کنند.