اخبار

تأکید فرماندار سمنان بر ضرورت جذب فوری اعتبارات مشاغل خانگی در سمنان

سمنان

۱۴۰۰/۱۰/۰۱

خلاصه خبر

در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان سمنان جلسه شورای اشتغال شهرستان سمنان با حضور معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان و مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی استان سمنان و ارائه گزارش فصلی برگزار شد.


متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان سمنان، سومین جلسه گروه کار تخصصي اشتغال و سرمايه گذاري شهرستان در سال جاري به رياست جناب آقاي صمیمیان سرپرست محترم فرمانداری و رئيس کارگروه تخصصي اشتغال و سرمايه گذاري شهرستان و همچنین مدیران و مسوولان دستگاه های اجرایی شهرستان سمنان در فرمانداري این شهر برگزار شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان سمنان در این جلسه، بر ضرورت جذب فوري اعتبارات مشاغل خانگي برابر ضوابط موضوعه تأكيد کرد و گفت: توسعه مشاغل خانگی، توسعه اشتغال، رفاه و معیشت جامعه را به دنبال دارد و لازم است دستگاه های اجرایی مساعدت بیشتری انجام دهند.

مهدی صمیمیان گفت: دستگاه های اجرایی نسبت به معرفی 1.5 برابري مبلغ ریالی سهميه خود از محل اعتبارات مشاغل خانگي، طرح هاي مورد نظر را به ادارات كل متبوع خود ارسال و پيگيري لازم از طريق ادارت كل متبوع خود انجام دهند تا به مجرد اعلام سهميه شناور استاني به فوريت نسبت به ارسال طرح هاي شهرستان سمنان به اداره كل تعاون كار و رفاه اقدام نمايند.

وی اضافه کرد: ضمناً ادارات شهرستان سمنان، رونوشت مكاتبه معرفي طرح هاي منتخب را به دبیرخانه کارگروه شهرستان و فرمانداري سمنان نيز ارسال نمایند، همچنین كميته پيگيري مصوبات و تسهيلات مشاغل خانگي مركب از نمايندگان اداره تعاون، كار و رفاه و فرمانداري و بانك ها و دستگاههاي اجرايي (صمت، فرهنگ و ارشاد اسلامي، ميراث فرهنگي و جهاد كشاورزي) براي پیگیری تسهيلات مورد نظر طرح های مشاغل خانگی در محل فرمانداری شهرستان سمنان تشكيل می شود.