اخبار

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان خبر داد: ثبت نشان جغرافیایی محصولات خوشه‌های عسل و فرش دستباف لرستان

لرستان

۱۴۰۰/۱۰/۰۱

متن کامل خبر

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان از ثبت نشان جغرافیایی عسل و فرش دستباف استان خبر داد.

به گزارش ایسنا لرستان فرزاد محمدی اظهار کرد: نشانه جغرافیایی، نشانه‌ای است که روی کالاهایی که دارای یک منطقه جغرافیایی خاص و کیفیت و شهرت آن به‌واسطه آن منطقه جغرافیایی باشد، به کار می‌رود.

وی تصریح کرد: نشان جغرافیایی به‌منظور حفظ و جلوگیری از کپی‌برداری و سوءاستفاده کشورهای رقیب از کالاها و محصولات ایران و شهرت جهانی آن، مطابق با کنوانسیون لیسبون به ثبت می‌رسد.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان با بیان این‌که استان یکی از قطب‌های تولید عسل و فرش دستباف عشایری است، خاطرنشان کرد: تولید این دو محصول در راستای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی قرار دارد و ازآنجایی‌که مواد اولیه این حوزه در داخل کشور قابل تأمین است و با دسترنج تولیدکنندگان، تولید می‌شود، به معنی واقعی کلمه اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود و از نظر اشتغال‌زایی همواره دارای اهمیت ویژه‌ای است.

محمدی اضافه کرد: با توجه به وجود خوشه فرش و خوشه عسل لرستان مورد حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان می‌بایست مشخصات فنی، جغرافیایی، تاریخی و ویژگی‌های فرش دستباف و عسل مناطق مختلف لرستان را به ثبت برسانیم تا بتوان حمایت اساسی را از تولیدکنندگان استان صورت داد.