اخبار

دومین جلسه شورای راهبری طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان زنجان برگزار شد.

زنجان

۱۴۰۰/۱۰/۰۱

خلاصه خبر

دومین جلسه شورای راهبری طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان زنجان با حضور مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، اعضای شورای راهبری و مدیر پروژه بومی محلی دیجی کالا در جهاددانشگاهی زنجان برگزار شد.


متن کامل خبر

در ابتدای جلسه کامران جعفری، رئیس جهاددانشگاهی زنجان ضمن خوشامدگویی به اعضای حاضر در جلسه و تشکر از همکاری‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، گزارشی از اقدامات انجام شده طرح در استان ارائه داد و افزود تا کنون 1065 نفر از متقاضیان شغل خانگی در رشته های مختلف به بازار متصل شده اند.

مدیر پروژه بومی و محلی دیجی‌کالا با اشاره به همکاری مشترک با جهاددانشگاهی در راستای جذب فروشنده محصولات بومی و محلی در طرح ملی مشاغل خانگی، اظهار کرد: پلتفرم‌ فروشگاه‌های آنلاین سبب می‌شود، ساکنان شهرهای بزرگ محصولات محلی که در سایر مناطق تولید می‌شود را خریداری کنند و در بازه زمانی میان‌مدت با توجه به آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی در جامعه، خریدار و عرضه‌کننده در بستر آنلاین ارتباط خود را شکل دهند.

افشین خاکی ادامه داد: خرید برخی محصولات بومی علاوه ‌بر اینکه ارزش‌افزوده و ثروت برای فروشنده ایجاد می‌کند بلکه سبب می‌شود که در برخی موارد میراث گران‌بهای فرهنگی و هنری مناطق نیز حفظ شده و تولید آن ادامه داشته باشد.

وی در رابطه با ایجاد مرکز دریافت کالا از فروشنده در زنجان، خاطرنشان کرد: در راستای افزایش فروش محصولات مشاغل خانگی در زنجان با مذاکراتی که با جهاددانشگاهی انجام شده، مرکز دریافت کالا در زنجان راه‌اندازی می‌شود و پس از ارسال به مرکزپ پردازش، تمکیل و نهایی شود.

در ادامه مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان، اظهار کرد: از سال ۹۰، سال اجرای قانون توسعه مشاغل خانگی در سطح کشور بوده و روش‌های مختلفی را برای توسعه اشتغال خانگی در کشور دنبال شد؛ در وزارت کار مدل جدیدی که سال‌های اخیر دنبال آن هستند، طرح توسعه مشاغل خانگی از طریق توانمندسازی شاغلان خانگی در افزایش درآمد و تولید ثروت است.

طیب جعفری ادامه داد: سال گذشته طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سطح کشور با همکاری مشترک جهاددانشگاهی و وزارت کار آغاز شد تا این نهاد مجری توسعه مشاغل خانگی با پیش‌بینی اشتغال ۵۰ هزار نفر در سطح کشور به صورت آموزش، اتصال به بازار فروش را انجام دهد.

این مسئول با اشاره به همکاری جهاددانشگاهی و دیجی‌کالا، خاطرنشان کرد: تداوم همکاری در صورت وجود توجیه اقتصادی برای طرفین خواهد بود برای همین از دیگر دستگاه‌ و ارگان‌ها تقاضا می‌شود تا در بخش‌های مختلف به خصوصی صنایع‌دستی مشارکت لازم را برای اجرای طرح داشته باشند.

گفتنی است؛ دیجی‌کالا بزرگ‌ترین بازارگاه و فروشگاه آنلاین در ایران و مستقر در تهران است که روزانه بیش از 4.5 میلیون بازدیدکننده دارد و ۸۵ درصد سهم بازار فروش آنلاین در ایران را از آن خود کرده‌است و یکی از بزرگترین خرده‌فروشی‌های آنلاین در خاورمیانه است.