اخبار

جلسه مشاوره پیشران پوشاک اندیمشک: اولین گام برندسازی جایگاه یابی است

خوزستان

۱۴۰۰/۱۰/۰۱

خلاصه خبر

هفتمین جلسه مشاوره تخصصی برای پیشران پوشاک طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان از شهرستان اندیمشک با موضوع برندسازی برگزار شد.


متن کامل خبر

 به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، این جلسه 30 آذرماه 1400 با حضور سیدرضا علوی مشاور کارآفرینی و اشتغال و شیما تقی نژاد مدیر اجرایی طرح برای مریم دانش مدیر تعاونی پوشاک ستایش اندیمشک در مرکز شماره یک جهاد دانشگاهی خوزستان برگزار شد.
در این جلسه علوی درباره اینکه چگونه باید برای برندسازی اقدام شود، گفت: اول باید جایگاه خودتان را در ذهن مشتری و جایگاه رقابتی خود در بازار را ایجاد کنید وپس از آن میتوانید برندتان را روی مزیت رقابتی خود مشخص کنید.
وی در خصوص گران بودن قیمت کار گرافیست و طراح حرفه ای، تصریح کرد: معمولا قیمت کار یک گرافیست حرفه ای بالا است ولی چون مردم نمی توانند هزینه کنند، آن ها هم با قیمت های پایین تر از قیمت مصوب کار می کنند.
مشاور کارآفرینی و اشتغال طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان درباره پیداکردن شعار و آرم نیز توضیح داد: برای این کار باید با مشتری های هدف خود گفت و گو کنید و ببینید که چه چیزهایی برای آن ها در مورد یک لباس مهم است. همچنین باید رقبایتان را پیدا کنید و ببینید مهم ترین برندهایی که رقیب شما هستند چه نقاط ضعف و قوتی دارند، شعار و مخاطب آن ها چیست و بعد به نقاط ضعف ان ها حمله کنید.
علوی افزود: رقیب شما کسی است که اگر مشتری از شما نخرد از او خرید می کند. البته باتوجه به تنوع بالای برندهاهی داخلی و خارجی در حوزه کاری شما بهتر است ابتدا روی یک بخش به طور مثال برندهای داخلی تمرکز کنید.
به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، این جلسه در راستای برنامه دوشنبه های مشاوره برای این پیشران حوزه پوشاک به صورت رایگان برگزار و مقرر شد این تولیدکننده تا هفته آینده جایگاه و رقبای خود را مشخص کند.
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با ظرفیت ایجاد شغل برای ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر در ۳۱ استان کشور از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان کارفرما به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر مجری این طرح در استان است.