اخبار

ورکشاپ تخصصی آموزش فروش آنلاین در مکان‌بازار دیجی‌کالا در زنجان برگزار شد

زنجان

۱۴۰۰/۱۰/۰۲

خلاصه خبر

در راستای اجرای فاز سوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی و نظارت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، ورکشاپ تخصصی آموزش فروش آنلاین در مکان‌بازار دیجی‌کالا با هدف اتصال پیشرانان و متقاضیان مشاغل خانگی به بازارهای مجازی برگزار شد.


متن کامل خبر

با عنایت به دوران پاندمی کرونا و تاثیر آن بر کسب و کارها، کسب‌ و کارهای کوچک در سراسر جهان با یکی از چالش‌ برانگیزترین دوران تاریخ معاصر روبرو هستند. گسترش ویروس کرونا این مشاغل را با محیطی نامطمئن، پیش‌بینی‌ناپذیر و به‌ سرعت در حال‌ تحول روبرو کرده است. با این حال شیوع کرونا تاثیر بسیاری در زمینه رشد کسب و کارهای اینترنتی دارد و استقبال مردم به انجام امور و خریدهای اینترنتی نسبت به دوران قبل از شیوع این ویروس بسیار متفاوت است و پیش‌بینی می‌شود پس از پایان همه‌گیری کرونا و بازگشت مردم به زندگی عادی نیز رونق کسب و کارهای اینترنتی حفظ شود. زیرا خرید و انجام امور در بستر فضای مجازی و اینترنت در حال تبدیل به یک فرهنگ در جامعه امروزی است. در همین راستا طبق پیگیری‌های به عمل آمده توسط کارشناسان دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی این نهاد، مکان بازار پربازدید دیجی‌کالا مرکز دریافت کالا از فروشنده در استان زنجان نداشته و این امر باعث شده است که علیرغم تمایل تولیدکنندگان محصولات مشاغل خانگی، صنایع دستی و ...  استان به ثبت فروشگاه در این مکان بازار، از این امکان محروم بمانند و مردم استان زنجان صرفاً به عنوان مصرف کننده از این بستر استفاده می­نمایند. لذا مذاکرات لازم جهت رفع این مشکل و تاسیس مرکز مذکور توسط دیجی‌کالا، در استان زنجان انجام شد و ورکشاپ تخصصی نحوه عضویت و فروش محصولات در دیجی‌کالا با حضور مدیران و کارشناسان پروژه بومی محلی دیجی‌کالا در زجان برگزار شد.

در حاشیه این ورکشاپ، نمایشگاهی از محصولات تولیدی توسط متقاضیان و پیشرانان طرح ملی مشاغل خانگی زنجان برگزار و محصولات تولیدی به بازار هدف عرضه شد.

در انتهای برنامه 18 نفر از شرکت کنندگان از طریق قرعه کشی جهت بهره‌مندی از امیتازات ویژه جهت فروشندگی در دیجی‌کالا انتخاب شدند.

شایان ذکر است تا کنون 94 نفر از شرکت کنندگان این برنامه اقدام به ایجاد فروشگاه در این مکان بازار نموده‌اند.