اخبار

اختتامیه رویداد بانوی کارآفرین در استان قم برگزار شد.

قم

۱۴۰۰/۱۰/۰۲

خلاصه خبر

اختتامیه رویداد بانوی کارآفرین به همت کمیته امداد امام خمینی و جهاد دانشگاهی استان قم و با مشارکت اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی استان قم، دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان قم، سازمان فنی حرفه‌ای استان قم، پارک علم وفناوری استان قم، دبیرخانه مشاغل قم، انجمن طراحان و مد لباس و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری استان قم برکزار شد.


متن کامل خبر

این رویداد با هدف ترویج فرهنگ ایده پردازی، توانمند سازی بانوان و نوآوری در صنعت پوشاک برگزار شد. در این رویداد ۴۰ ایده پرداز طرح‌های خود را برای جشنواره ارسال کردند. در نهایت سه نفر از این افراد به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

در این برنامه دکتر مسعودیان راد مدیر کل کمیته امداد امام خمینی و دکتر صدیق مسئول دفتر امور بانوان و خانواده استانداری استان قم و مهندس معتمدی رئیش اداره کارآفرینی اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی قم و ناظر طرح ملی توسعه مشاغل خانگی قم حضور پیدا کردند و سخنرانی کردند.

مسعودیان راد گفت: ظرفیت‌های استان باید شناخته و به کار گرفته شود. باید در راستای استفاده از ظرفیت‌ها گام برداشت. استان قم که قطب دامداری است باید به مسئله اصلاح نژاد ورود کند.

وی افزود: باید قرآن را در مسیر کارآفرینی راهنمای خود قرار دهیم. کارآفرین برتر باید دارای قدرت عبور از موانع و مقابله با یاس را داشته باشد. عزت و کرامت خودش را حفظ ‌کند. اختتامیه ما یک آغاز برای حرکت تحولی رویدادهای کارافرینی است. باید تونل همکاری بین سازمان‌ها صورت گیرد تا از استعداد جوانمانمان بهره ببریم.

دکتر صدیق در ادامه اختتامیه گفت: زنان جامعه باید توانمند باشند. توانمندی زنان ددر عذصه‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی از ملزومات جامعه توسعه یافته است. برگزاری این گونه رویدادها باعث استفاده از ظرفیت‌ها می‌شود. افزایش توانمندی فقط با آموزش ایجاد نمی‌شود. باید خودشناسی و خلاقیت نیز در افراد ایجاد شود.