اخبار

بازدید از مجتمع دامپروری کشت و صنعت فردوس در زنجان

زنجان

۱۴۰۰/۱۰/۰۴

خلاصه خبر

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان زنجان به همراه مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان و تیم اجرایی پروژه مشاغل خانگی از مجتمع دامپروری کشت و صنعت فردوس بازدید کردند.


متن کامل خبر

در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و با هدف خدمت رسانی به مناطق محروم و کم‌برخوردار جهت توانمندسازی مهارتی و ایجاد اشتغال پایدار در روستاهای هدف؛ مزیت دامداری به عنوان مهمترین فعالیت در مناطق روستایی انتخاب گردید و در همین راستا قراردادی در مرداد ماه سال‌جاری با آقای محسن بهرامی به عنوان عامل توسعه شبکه در رشته پرورش دهنده گوسفند و بز، با تسهیلگری آقای داود داداشی منعقد گردید. هدف اصلی این برنامه، ایجاد اشتغال پایدار برای 100 نفر، افزایش بهره‌وری و کاهش مرگ و میر گوسفندان، پایدارسازی این شغل در روستا و به واسطه آن جلوگیری از مهاجرت روستائیان از روستا به مناطق شهری است.

پس از بررسی‌ها و ارزیابی‌های انجام شده و مذاکرات اولیه صورت گرفته، روستاهای بهرام‌بیگ، ماری و آقکند به عنوان مناطق هدف در نظر گرفته شدند و جلسات متعددی جهت توجیه دامداران این روستاها، مشاوره و آموزش توانمندسازی ایشان برگزار شد.

جهت آشنایی هر چه بیشتر دامداران با شرایط نگهداری استاندارد و آموزش عملی، بازدیدی نیز از مجتمع دامپروری کشت و صنعت فردوس به عمل آمد.

در این بازدید که با حضور مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان و رئیس جهاددانشگاهی زنجان برگزار شد، عامل توسعه شبکه گزارشی از فعالیت های انجام شده از جمله بازدید از جایگاه‌های دام و ارائه مشاوره‌ فنی، بهسازی جایگاه‌های دام با مشارکت مردم، بازدید از آبشخورهای موجود و احداث آبشخورهای ثابت و متحرک، آموزش تخصصی دامداران، ویزیت و جراحی رایگان توسط دامپزشک، هویت گذاری دام، انگل‌تراپی، انجام واکسیناسیون آندروتوکسمی، تزریق داروی آیورمکسیم و... ارائه داد.

در ادامه مدیر گوسفندداری مجتمع کشت و صنعت فردوس توضیحاتی در خصوص مجتمع و اقدامات آن ارائه کرد.

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان افزود هدف از اجرای این طرح افزایش درآمد و پایدارسازی شغلی دامداران از طریق آموزش و توانمندسازی و کمک به افزایش فناوری در حوزه اشتغال خانگی است.

رئیس جهاددانشگاهی زنجان نیز ضمن اشاره به تدوین زنجیره ارزش و طراحی شبکه مزیت پرورش دهنده گوسفند و بز افزود تا کنون 64 نفر از متقاضیان تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند