اخبار

جلسه توجیهی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در شهر دمق برگزار شد

همدان

۱۴۰۰/۱۰/۰۸

خلاصه خبر

جلسه توجیهی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف همکاری در ایجاد اشتغال، با حضور مدیر واحد اشتغال جهاد دانشگاهی همدان، مدیر کمیته امداد شهر دمق از توابع شهرستان رزن، مدیر موسسه خیریه حضرت زهرا(س)، مدیر کارگاه خیاطی موسسه خیریه و جمعی از بانوان کارآفرین در محل حسینیه حضرت زهرا(س) شهر دمق برگزار شد.


متن کامل خبر

جلسه توجیهی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف همکاری در ایجاد اشتغال ، با حضور مدیر واحد اشتغال جهاد دانشگاهی همدان، مدیر کمیته امداد شهر دمق، مدیر موسسه خیریه حضرت زهرا(س)، مدیر کارگاه خیاطی موسسه خیریه و جمعی از بانوان کارآفرین در محل حسینیه حضرت زهرا(س) شهر دمق برگزار شد.

در این جلسه که با هدف همکاری در ایجاد اشتغال و اتصال به بازار متقاضیان مشاغل خانگی برگزار شد، رامین امیری، مدیر واحد اشتغال جهاد دانشگاهی همدان ضمن تشریح طرح به لزوم تشکیل شبکه و شکل گیری زنجیره ارزش پرداخت.

آقای غفاری مدیر کارگاه خیاطی موسسه خیریه حضرت زهرا(س) تجربیات خود در حوزه مشاغل خانگی را بیان کرده و از مشکلات موجود در این مسیر خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با همت همکاران جهاددانشگاهی شاهد تغییرات محسوسی در زمینه پایدارسازی مشاغل خانگی باشیم.

 آقای صالحی مدیر کمیته امداد شهر دمق و آقای حسینی مسئول موسسه خیریه حضرت زهرا(س) این شهر نیز در ادامه از وضعیت نامناسب و ضعیف اشتغال در این شهر و دستمزد پایین فرش بافان شهر دمق مطالبی عنوان نمودند.

در پایان نیز بانوان کارافرین خیاط و قالی باف نیز به بیان مشکلات و کمبودهای حوزه کاری خود پرداختند.

در انتهای این جلسه از چند کارگاه قالی بافی این شهر نیز بازدید صورت گرفت.