به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، این جلسه 7 دی ماه 1400 با حضور سیدرضا علوی مشاور کارآفرینی و اشتغال، نرگس یزدانی و مژگان ماندنی زاده کارشناسان اجرایی طرح برای مریم دانش مدیر تعاونی پوشاک ستایش اندیمشک در مرکز شماره یک جهاد دانشگاهی خوزستان برگزار شد.
در این جلسه دانش به بیان نتیجه بررسی های خود درباره سه برند اصلی رقیب خود پرداخت و اظهار کرد: زاگرس پوش، هاکوپیان و پاتن جامه سه برند مطرح حوزه تولید پوشاک مردانه هستند که زاگرس پوش یکی از نقاط قوت خود را روی شخصی دوزی VIP گذاشته است؛ محصولات زاگرس پوش شامل کت و شلوار، مانتو و پالتو است و با دیجی آنلاین هم همکاری دارد. این شرکت با بیان اینکه محصولاتش را با الیاف طبیعی تولید می کند جایگاه خود را متمایز کرده و خودش را در ذهن مخاطب تثبیت کرده است.
وی ادامه داد: زاگرس پوش بر این اساس شعار خود را "ایرانی، ایرانی بپوش" قرار داده و به همین دلیل با سازمان ها و ادارات قرارداد دارد. هاکوپیان اساس کار خود را روی سه ارزش سبکی، راحتی و آرامش بنا نهاده و پارچه هایش را از کشورهای انگلیس، ایتالیا، آلمان و ترکیه وارد می کند و تمام تجهیزات آن مدرن است. به همین دلیل زاگرس پوش شعار ایرانی بودن را به عنوان نقطه تمایز خود مطرح می کند؛ همچنین در خصوص پاتن جامه اطلاعات چندانی ندارم که علوی به عنوان تکلیف جلسه آینده گفت درباره پاتن جامه تحقیق و این برند را بررسی کنید.
علوی مشاور کارآفرینی و اشتغال طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان با بیان اینکه وجه تمایز شما با این شرکت ها کجاست، تصریح کرد: اصل ماجرا همین است و این سنگ بنای کارتان است. باید خودتان را بین این برندهای اصلی پیدا کنید. خودتان را جای مشتری بگذارید و ببینید مشتری چه می گوید و چه می خواهد. هاکوپیان می گوید راحتی و شیک بودن را به شما می دهم و زاگرس پوش می گوید ایرانی بپوشید؛ ببینید شما چه چیزی می خواهید به مشتری بدهید.
وی خاطرنشان کرد: برای آنکه متمایز باشید و در ذهن بمانید باید فکر کنید و شعار خودتان را پیدا کنید. دانش در این خصوص شعار"با کراس باش، با کلاس باش" را عنوان و به این موضوع اشاره کرد که واژه "کراس" در گویش های لری و لکی به معنای پیراهن است؛ براین اساس جایگاه خود را روی باکلاس بودن تعریف کرده است.
علوی در این باره اظهار کرد: شعار باکلاس بودن خوب است و البته باید بیشتر روی آن فکر کنید؛ زیرا یک بار روانی مثبت و یک بار منفی دارد، به این معنا که شما دارید قیافه می گیرید. از سوی دیگر شما دارید یک قول سنگین می دهید. باکلاس بودن هزینه دارد و اگر شما روی باکلاس بودن و متمایز بودن کار می کنید باید یک لوگوی خاص داشته باشید.
دانش همچنین از اسامی "کاسید" و "پیلک" از واژگان محلی به معنای قوم ایرانی و دکمه به عنوان دیگر گزینه های خود برای اسم برند نام برد که علوی ان ها را تأیید نکرد و افزود: بهتر است فعلا تمرکزتان را فقط روی پیراهن بگذارید و اگر اسم و شعارتان قطعی شد روی قول و جایگاه خود کار کنید.
علوی مشاور کارآفرینی و اشتغال طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان همچنین خاطرنشان کرد: ابتدا برندهای معروف پیراهن را پیدا کنید، بخرید و از آن ها کپی برداری کنید. همان برند، پارچه و دوخت را اجرا کنید و فعلا چیزی ابداع نکنید؛ همچنین بسته بندی و کانال توزیع در باکلاس یودن بسیار مهم است و نمونه کار شما در هر منطقه و فروشگاهی نباید فروخته شود.
به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، این جلسه در راستای برنامه دوشنبه های مشاوره برای این پیشران حوزه پوشاک به صورت رایگان برگزار و مقرر شد این تولیدکننده تا هفته آینده اسم و شعار قطعی خود را انتخاب و درخصوص برند پاتن جامه نیز بررسی های خود را انجام دهد.
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با ظرفیت ایجاد شغل برای ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر در ۳۱ استان کشور از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان کارفرما به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر مجری این طرح در استان است.
معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی
(۰۲۱) ۶۶۷۴۷۷۴۷