اخبار

انعقاد تفاهم نامه همکاری جهاددانشگاهی با هلدینگ کشاورزی رشدینه

خراسان شمالي

۱۴۰۰/۱۰/۱۱

خلاصه خبر

تفاهم نامه همکاری جهاددانشگاهی با هلدینگ کشاورزی رشدینه در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف توانمند سازی، مهارت آموزی و خرید تضمینی گیاهان دارویی خراسان شمالی منعقد شد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، حسن خوش صفا ، معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی خراسان شمالی در رابطه با این تفاهم نامه اظهارکرد: توانمند سازی، مهارت آموزی و خرید تضمینی گیاهان دارویی موضوع این تفاهم نامه بوده تا در نهایت با اجرای این مهم طرح ملی مشاغل خانگی در استان نیز محقق شود.

وی با بیان اینکه مدت این تفاهم نامه از تاریخ انعقاد یک سال بوده و قابلیت تمدید هم دارد، افزود: این تفاهم نامه در 7 ماده و در دو نسخه تهیه و تنظیم گردیده و به امضای طرفین رسیده است .

خوش صفا یادآورشد: تشکیل کارگروه مشترک جهت پیگیری و نظارت بر حسن اجرای مفاد تفاهم نامه و ارائه گزارش از دستاوردهای به دست آمده،نظارت و ارزیابی میزان پیشرفت و رفع موانع اجرای تفاهم نامه، تامین نهاد مورد نیاز جهت کشت،استفاده از ظرفیتهای طرفین جهت آموزش ، مشاوره از تعهدات مشترک جهاددانشگاهی و هلدینگ کشاورزی رشدینه است.

وی شناسایی ، جذب و ساماندهی متقاضیان،برگزاری و اجرای دوره های آموزشی مهارتی مورد نیاز هلدینگ با رعایت استاندارد آموزشی، ارائه مشاوره به فراگیران دوره های آموزشی در خصوص طرحهای کارآفرینی تسهیلگری ، هدایت و راهبری متقاضیان را از مهمترین تعدات جهاددانشگاهی در این تفاهم نامه برشمرد.

خوش صفا گفت: شناسایی و معرفی رسمی گیاهان مورد نظر به جهاد، معرفی رسمی یک نفر به عنوان نماینده جهت پیگیری امور مساعدت جهت بهره مندی از ظرفیت هلدینگ در  دوره های آموزشی، همکاری جهت تهیه محتوی تبلیغاتی در جهت شناساندن ظرفیت های هلدینگ برای تامین بازار وجذب متقاضیان ، انعقاد قرارداد با متقاضیان برای خرید تضمینی محصولات به نرخ روز و کارشناسی و عادلانه شامل گیاهان دارویی اسطوخودوس ،رزماری ، زنجبیل ، موسیر ، مارچوبه ، ترخون،باریجه ، خارمریم ، گل بنفشه ، کاکتوس یکساله ، خارخاسک نیز از تعهدات شرکت رشدینه است.

وی یادآورشد: در راستای اجرای این تفاهم نامه معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی واحد خراسان شمالی از همه علاقمندان ، دانش آموختگان، کشاورزان پیشرو دعوت به همکاری می کند در این راستا افراد می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 05832285738 و 05832285751 تماس بگیرند.