اخبار

آغاز ثبت نام متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در لرستان

لرستان

۱۳۹۹/۰۶/۱۶

متن کامل خبر


به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی لرستان،رحیم بیرانوند با اعلام این خبر گفت: این طرح در ذیل برنامه اشتغال فراگیر و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، جهش تولید، کمک به توانمند سازی اقتصادی خانواده ها و حمایت از کسب و کارهای فردی، کوچک و خانگی در تمامی استان های کشور و تحت نظارت و مدیریت معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با همکاری جهاددانشگاهی بعنوان یک نهاد توسعه ای در حال اجرا است. وی افزود;  این طرح در استان لرستان پیش تر در قالب طرح پایلوت الگوی نوین توسعه و ساماندهی مشاغل خانگی همگام با 8 استان دیگر در سه فاز بررسی، شناسایی و الویت بندی مزیت ها، ارزیابی ، مشاوره و آموزش ، جلب مشارکت کارآفرینان ، هدایت و مشاوره، برندسازی و اتصال به بازار اجرا شده است. به گفته وی علاقه مندان به ثبت نام در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی می بایست جهت اطلاع از ظرفیتها، شرایط و مزیتها به سامانه inhb.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

معاون فناوری جهاددانشگاهی عنوان کرد،ثبت نام از روز پنج شنبه 6 شهریور آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت. همچنین سهمیه استان در این طرح 1000 نفر است. 

بیرانوند حداقل سن هجده سال،بوی استان محل ثبت نام، عدم اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی را از شرایط ثبت نام متقاضیان عنوان و افزود، افراد دارای بیمه خویش فرمایی منعی در ثبت نام ندارند.