اخبار

رتبه استان زنجان در شاخص امنیت سرمایه‌گذاری کسب و کار

زنجان

۱۴۰۰/۱۰/۱۲

خلاصه خبر

رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: بر اساس مطالعات مرکز پژوهش مجلس، رتبه استان در شاخص امنیت سرمایه‌گذاری کسب و کار ۳۰ است.


متن کامل خبر

علی‌یگانه‌فرد در شصت و نهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌ خصوصی‌ استان زنجان، اظهار کرد: در سفر رئیس‌جمهور به استان، اتاق بازرگانی زنجان مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی را در ۱۰ بخش گزارش داد و در یک هفته مکاتبات به ۱۲ وزیر و معاون برای بررسی ابلاغ شد که نقطه امید و اتکایی در امر پیگیری مشکلات در کشور است.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی زنجان اولین اتاقی بود که در سال گذشته نقشه راه را تدوین کرده بود، افزود: به خاطر کرونا کلیات این نقشه ‌راه عملیاتی نشد ولی تدوین شدن نقشه‌ای در باب توسعه تجارت، مورد استقبال سایر اتاق‌های بازرگانی در کشور قرار گرفت و امیدواریم با عملیاتی شدن نقشه راه تدوین شده، وضعیت تجارت استان بهبود پیدا کند.

این مسئول با اعلام اینکه اتاق بازرگانی زنجان، اتاق معین تجارت با کشور اوگاندا تعیین شده است، ادامه داد: برنامه‌های تجاری با این کشور در حال تدوین است که در این راستا دعوت از سفرای کشور اوگاندا در دستور کار است. همچنین تا یک ماه آینده ۳۰ رایزن بازرگانی به استان دعوت می‌شود که آنان برای اعزام به کشورهای مختلف آموزش دیدند و حضور این رایزنان در استان و آشنایی با پتانسیل و ظرفیت‌های مختلف تولیدی استان، فرصتی برای گسترش تجارت است.

یگانه‌فرد در رابطه با پایش محیط کسب و کار، تصریح کرد: بر اساس قانون، این پایش توسط اتاق‌های بازرگانی انجام می‌شود و امسال، استان زنجان در پایش محیط کسب و کار رتبه پنجم را در کشور دارد. کسب این رتبه نتیجه فعالیت مشترک بخش‌های خصوصی و دولتی است ولی در شاخص امنیت کسب و کار احصا شده توسط مرکز پژوهش‌های مجلس، استان زنجان رتبه ۳۰ را دارد.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه شورای گفت‌وگو در سال ۸۹ به عنوان یک قانون مصوب شد و در سال ۹۰ هم با تصویب قانون بهبود کسب و کار در حال اجرا است، یادآور شد: از سال ۹۲ این جلسات در استان برگزار می‌شود و در نیمه اول امسال پنج جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی، ۱۲ جلسه کارشناسی، ۲۰ مصوبه ملی و ۴۱۳ مصوبه داشته که ۸۳ درصد این مصوبات اجرایی شده است و امسال شورای گفت‌وگوی زنجان با ۱۰ پله صعود از رتبه ۲۳ به ۱۳ رسیده است.