اخبار

ایجاد ۴۱۸ شغل در بخش صنایع‌دستی خراسان شمالی

خراسان شمالي

۱۴۰۰/۱۰/۱۳

خلاصه خبر

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۱۸ مورد اشتغال در بخش صنایع‌دستی استان خراسان شمالی ایجاد شده است.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خراسان شمالی،به نقل از روابط عمومی میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، علی مستوفیان اظهار کرد: با ارائه تسهیلات به صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی در ۹ ماهه امسال برای ۴۱۸ نفر در این بخش اشتغال ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه ۱۹ فقره بیمه صنعتگری صدور یا تمدید شده است، عنوان کرد: در این بازه زمانی ۱۹۹ فقره کارت شناسایی صنعتگری برای هنرمندان و صنعتگران استان صادر و تمدید شده است.
مستوفیان گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۸۲۵ مجوز حوزه صنایع‌دستی شامل ۶۰۶ فقره پروانه تولید انفرادی، ۱۳ پروانه تولید کارگاهی، ۲۰۶ مجوز مشاغل خانگی صادر و یا تمدید شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با اشاره به اینکه ۶۴ اثر صنایع‌دستی استان دارای نشان ملی مرغوبیت و ۴ اثر نیز دارای مهر اصالت یونسکو است، تاکید کرد: سه اثر برای دریافت مهر اصالت بین‌المللی و کسب نشان یونسکو و ۵۵ اثر خراسان شمالی پس از انجام داوری در مرحله استانی، برای دریافت نشان ملی اصالت ارسال شدند.
هم‌اکنون در خراسان شمالی بیش از ۱۶ هزار هنرمند در حوزه تولید صنایع‌دستی و در بیش از ۶۱ رشته فعالیت دارند.