اخبار

کارگاه آموزشی بازاریابی و فروش در فضای فیزیکی و مجازی برگزار شد

كردستان

۱۴۰۰/۱۰/۱۴

خلاصه خبر

کارگاه آموزشی بازاریابی و فروش در فضای فیزیکی و مجازی با حضور مهدی الله دادی، مدرس دانشگاه و بازارهای مالی در جهاددانشگاهی کردستان برگزار شد.


متن کامل خبر

کارگاه آموزشی بازاریابی و فروش در فضای فیزیکی و مجازی با حضور مهدی الله دادی، مدرس دانشگاه و بازارهای مالی در جهاددانشگاهی کردستان برگزار شد.

مهدی الله دادی،  مدرس دانشگاه و بازارهای مالی در کارگاه آموزشی بازاریابی و فروش در فضای فیزیکی و مجازی ویژه پشتیبانان مشاغل خانگی؛ با اشاره به اهمیت مشتری مداری اظهار کرد: منافع  مشتریان در سه بخش منافع پایه، منافع احساسی و ارزش‌های کارکردی مد نظر قرار می‌گیرد.

وی منافع پایه را شامل افزایش ثروت، سهولت جابجایی، امنیت و ریسک دانست و افزود: احترام، ارزش گذاشتن، خونسردی، همدلی نیز جزو منافع احساسی بوده که بیشتر مد نظر بانوان است.
این مدرس دانشگاه و بازارهای مالی بیان کرد: ارزش‌های کارکردی نیز بر مبنای دقت، سرعت، هزینه های کمتر، اطمینان از خود محصول و دانش فنی در مورد محصولات بوده که اغلب برای آقایان صدق می‌کند.

وی ادامه داد: انتظارات نیز از منافع مشتریان شکل می‌گیرد که اگر فروشنده بتواند این انتظارات مشتریان را تشخیص بدهد و در راستای انتظارات مشتریان محصولات و خدمات ارائه بدهند به راحتی می‌توانند فروش بیشتری داشته باشند.

الله‌دادی در ادامه با اشاره به روش‌های  فروش (SPIN) گفت: در روش فروش باید با درک موقعیت مشتری به سراغ شناخت مسئله  رفت و بعد از آن اقدام به حل مشکل کرد. به طور مثال در فروش فرش با توجه به موقعیت کالا که یک کالای زینتی به حساب می‌آید مشتری به دنبال راه‌حلی برای بهره‌مندی مشتری است در این راستا اقدام به تولید فرش در سایز و اندازه‌های کوچک می‌کند تا مشتری بتواند از آن استفاده کند.

وی فروش مبتنی بر راه حل محوری را مهم‌ترین بحث در بازاریابی دانست و افزود: در این راستا باید سرنخ‌های تجاری زیادی را چه در فضای آفلاین، چه در فضای فیزیکی و چه در فضای مجازی بسط و گسترش داد تا بتوان مشتریان بیشتری را برای خود جذب کرد.

این مدرس دانشگاه و بازارهای مالی اظهار کرد: اگر فروشنده بتواند سرنخ تجاری و دانش را به مشتریان ارائه دهد، به راحتی مشتریان نسبت به آن محصولات آگاهی پیدا خواهند کرد و به راحتی می‌توانند برای خرید محصولات ترغیب شوند. 

وی در پایان یادآور شد: خوب شنیدن، خوب صحبت کردن، خوب توضیح دادن و افزایش مهارت‌های ارتباطی باعث افزایش فروش می شود.