اخبار

لزوم نگاه بلندمدت به کسب‌ و کارهای حوزه مشاغل خانگی زنجان

زنجان

۱۴۰۰/۱۰/۱۵

خلاصه خبر

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی زنجان گفت: نگاه به حوزه کسب‌ و کار مشاغل خانگی باید بلندمحور باشد.


متن کامل خبر

لیلا اجلی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سه فاز پیش‌بینی شده که فاز اول شناسایی و اولویت‌بندی مزیت، ظرفیت‌ و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی، فاز دوم مربوط به توانمندسازی متقاضیان از طریق مشاوره، راهنمایی، استعداد سنجی و فاز سوم اتصال به بازار است.

وی با بیان اینکه مشاغل خانگی در راستای رفع بیکاری و از سویی دیگر تولید ثروت اهمیت دارد، افزود: یکی از نقاط ضعف افرادی که وارد مشاغل خانگی می‌شوند، نداشتن بازار فروش و نرسیدن به درآمد مشخص است که در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به آن توجه شده است.

این مسئول ادامه داد: ایجاد و حفظ اشتغال موجود یکی از دغدغه‌های اساسی کشور به شمار می‌رود. در حال حاضر مشاغل خانگی یکی از کسب‌ و کارهای موفق در دنیا محسوب می‌شود و نگاه به حوزه کسب‌ و کار مشاغل خانگی باید بلندمحور باشد.

مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی زنجان تصریح کرد: کسب درآمد از مشاغل خانگی برای افرادی که دانش، مهارت و نگرش کارآفرینانه دارند، به راحتی امکان‌پذیر است اما باید قبل از فعالیت جدی به فکر بازار و مشتری بود و در واقع یکی از چالش‌های پیش روی این کسب‌ و کارها، تامین بازار فروش است که در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی توجه ویژه‌ای به آن شده است.

اجلی با بیان اینکه سهمیه اختصاص داده شده به استان در قالب این طرح، ۱۸۰۰ نفر است، خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد ثبت‌نام ‌کنندگان این طرح زنان هستند و رسته فرش‌بافی و بافنده تابلوفرش بیشترین ثبت‌نام‌کننده‌ را به خود اختصاص داده است.