اخبار

بازدید رئیس دانشگاه علمی و کاربردی استان همدان از دبیرخانه طرح/ ضرورت توجه به نوآوری و نیاز جامعه در کسب و کارهای خرد و خانگی

همدان

۱۴۰۰/۱۰/۱۵

خلاصه خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، دکتر محمود تعجبی، رئیس دانشگاه علمی و کاربردی استان همدان در طی بازدید از دبیرخانه طرح، ضمن تاکید به نوآوری درحوزه مشاغل خانگی و ایجاد شغل های جدید گفت: باید رشته ها و آموزش های دانشگاهی و غیر دانشگاهی؛ جدید و متناسب با نیاز روز جامعه و بازار کار سال های آتی جامعه باشد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، رئیس دانشگاه علمی و کاربردی استان همدان از دبیرخانه طرح در محل جهاد دانشگاهی بازدید کرد.

در این بازدید، دکتر محمود تعجبی ، رئیس دانشگاه علمی و کاربردی استان همدان ضمن ابراز خرسندی از اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، توسط جهاد دانشگاهی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی ظرفیت و پتانسیل بزرگی است که متاسفانه در برخی موارد مورد غفلت قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی استان ادامه داد: ورود به حوزه آموزش، پژوهش، اجرای طرح های ملی، کارآفرینی و ... از ظرفیت های مهم جهاد دانشگاهی است که باید به آن توجه ویژه داشت.

وی با اشاره به اینکه امروزه مهمترین مشکل درحوزه اشتغالزایی، عدم توجه به آینده مشاغلی است که در عصر حاضر مرسوم و مقبول نسل جوان است گفت: باید آموزش دانشجویان و اشتغال زایی آنان به گونه ای باشد که نیازهای 10 سال آینده جامعه را پاسخ دهد و تنها محدود به دوره حاضر نباشد.

تعجبی با اشاره به اینکه عدم توازن میان آموزش و اشتغال موجب افزایش آمار بیکاری در جامعه می شود گفت:آموزش ها باید هدفمند بوده و متناسب با نیاز روز جامعه باشد، قبل از انجام هر اقدامی در حوزه آموزش  باید ابتدا نیاز سنجی جامعه توسط کارشناسان وصاحبان این فن صورت گیرد تا متناسب با نیاز بازار کار آموزش انجام شود.

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی استان همدان، ضمن تاکید به نوآوری درحوزه مشاغل خانگی  و ایجاد شغل های جدید گفت: باید رشته ها و آموزش های دانشگاهی و غیر دانشگاهی؛ جدید و متناسب با نیاز روز جامعه و بازار کار سال های آتی جامعه بشری باشد.

وی با اشاره به اینکه امروزه هیچ امری مانند اشتغالزایی، مهم و پسندیده نیست گفت: رفع بیکاری و ایجاد اشتغال می تواند بسیاری از مشکلات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ... مردم را حل و فصل کند که در این میان دانشگاه علمی و کاربردی نیز با نگاه توسعه ای خود می تواند در گام های موثری را در این حوزه بردارد.