اخبار

مهارت افزایی، نیاز امروز بازار کار

همدان

۱۴۰۰/۱۰/۱۵

خلاصه خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، دکتر علی کلانترنیا، رئیس جهاد دانشگاهی استان همدان، در بازدید رئیس دانشگاه علمی و کاربردی استان همدان از دبیرخانه طرح، ضمن اشاره به نقش آموزش های مهارتی در مشاغل نوین و خانگی گفت: بازار کار جامعه و دنیای امروز نیازمند مهارت است.


متن کامل خبر

در این بازدید، دکتر کلانترنیا، رئیس جهاد دانشگاهی استان همدان ضمن تشریح طرح، همدان را یکی از استان موفق در  ملی توسعه مشاغل خانگی عنوان نمود و اظهار کرد: این طرح در استان همدان در 11 رشته خیاطی، میناکاری، منبت کاری، قالی بافی، تابلو فرش، چرم دوزی، کیک و شیرینی، ویراستاری، برنامه نویسی، مترجمی و انیماتور در حال اجرا است.

کلانترنیا ادامه داد: در راستای اجرای طرح، پیشرانان (کارافرینان دموفق) و متقاضیان آموزش در رشته های عنوان شده، تحت آموزش های عمومی، تخصصی و مهارتی قرار می گیرند که در پایان نیز توسط پیشرانان خود متصل به بازار کار می شوند.

وی ضمن  اشاره به نقش آموزش های مهارتی در مشاغل نوین و خانگی گفت: بازار کار جامعه و دنیای امروز نیازمند مهارت است لذا باید آموزش های دانشگاهی و غیر دانشگاهی به سمت و سوی مهارت پروری برود چرا که با آموزش های مهارتی کمبود نیروی کار ماهر و بیکاری رفع می شود.

عبدالله میرزابیگی معاون آموزشی جهاد دانشگاهی نیز در این جلسه ضمن تکمیل توضیحات  اظهار کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف اشتغالزایی برای 2100 نفر در سطح استان در 3 فاز در حال اجرا است که در فاز نخست طرح، 11 ظرفیت و مزیت در حوزه مشاغل خانگی در سطح استان شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه فاز دوم، توانمند سازی متقاضیان و پیشرانان  است گفت: در این مرحله آموزش های عمومی و تخصصی  به صورت مجازی  و دوره های مهارتی در قالب 16 ساعت آموزش در محل جهاد دانشگاهی استان برگزار می شود.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان در پایان عنوان نمود: فاز سوم طرح، اتصال به بازار است که طبق آخرین آمار دبیرخانه، 720 متقاضی درسطح استان متصل به بازار کار شده اند.

وی با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر این دومین طرح ملی است که توسط این مجموعه اجرا می شود گفت: طرح ملی توانمند سازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار و طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، 2 طرح موفقی است که توسط مجموعه جهاد دانشگاهی در 31 استان اجرایی شده است.