اخبار

رییس پارک علم و فناروی جهاد دانشگاهی کرمانشاه از آغاز ثبت‌نام متقاضیان طرح مشاغل خانگی در "طرح ملی توسعه مشاغل خانگی" در استان کرمانشاه خبر داد.

کرمانشاه

۱۳۹۹/۰۶/۱۹

متن کامل خبر


رییس پارک علم و فناروی جهاد دانشگاهی کرمانشاه از آغاز ثبت‌نام متقاضیان طرح مشاغل خانگی در "طرح ملی توسعه مشاغل خانگی" در استان کرمانشاه خبر داد. 
 به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه ، دکترسیامک آزادی در این خصوص گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصمیم دارد با همکاری جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه ای و واسط، این طرح را در ۳۱ استان کشور به منظور کمک و رونق اقتصاد خانوار، تحقق شعار سال و همچنین حمایت از توسعه و ایجاد کسب و کارهای خرد و خانگی ذیل برنامه اشتغال فراگیر اجرا نماید.
مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی  در استان کرمانشاه در ادامه به ویژگی های این طرح اشاره کرد و افزود: اتخاذ رویکردی علمی-اجرایی در مواجهه با جامعه هدف که شامل شناخت، توانمندسازی، ظرفیت سازی و نهادسازی در فرایند توسعه و ایجاد کسب و کارهای خانگی، ایجاد، تثبیت و توسعه شبکه های کسب وکار با تمرکز بر تقویت حلقه های بازاریابی و اتصال به بازار محصولات و همچنین فرهنگ سازی توسعه، ارتقاء سرمایه اجتماعی و اعتمادسازی میان عاملان توسعه و مدیران کسب و کارهای خانگی بخشی از ویژگی های این طرح است.
آزادی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در سال 1397 به عنوان مجری طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در 9 استان پایلوت کشور از جمله کرمانشاه  انتخاب شد، افزود: در این طرح در استان  باتوجه به توانمندسازی و اتصال به بازار 2700 نفر از متقاضیان ثبت نام شده در 14 رشته شغلی مشخص در سال 1399 نیز اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان بر عهده سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه قرار گرفت.
وی ادامه داد: سهمیه استان کرمانشاه در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی  1500 نفر می باشد.
 مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی  در استان کرمانشاه در پایان به شرایط لازم جهت ثبت نام متقاضیان اشاره کرد و افزود:  متقاضیان در صورت داشتن شرایط حداقل سن هجده سال، بومی استان، عدم اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی (افرادی که بیمه خویش فرما دارند منعی برای ثبت نام ندارند)در این طرح ثبت نام نمایند، ثبت نام در این طرح از پنج شنبه 6 شهریور ماه آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه دارد. متقاضیان می توانند از طریق سامانه
inhb.ir در بخش طرح ملی توسعه مشاغل خانگی 31 استان در هر یک از 10 رسته منتخب شامل: ویرایشگر متون، مترجم (کتاب و مقاله)، برنامه‌نویس، انیماتور، گلیم بافی، سازنده پاپوش‌های سنتی، تولیدات چرمی دست دوز، فرش بافی، پوشاک و تولیدعسل ثبت نام نمایند.