اخبار

اتصال به بازار ۱۰۶۵ نفر با اجرای طرح ملی مشاغل خانگی در زنجان

زنجان

۱۴۰۰/۱۰/۲۰

خلاصه خبر

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان زنجان گفت: در مجموع ۱۰۶۵ اشتغال به واسطه طرح توسعه مشاغل خانگی، ایجاد، احیا و پایدارسازی شده است.


متن کامل خبر

لیلا اجلی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با عملکرد پاییز جهاددانشگاهی در اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، اظهار کرد: سهمیه در نظر گرفته شده برای استان زنجان در این طرح ۱۸۰۰ نفر بود که ۴۰۴ نفر متقاضی مستقل و ۲۵ پشتیبان دارد و در مجموع ۱۰۶۵ اشتغال به واسطه این طرح، ایجاد، احیا و پایدارسازی شده است.

وی افزود: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سه فاز پیش‌بینی شده که فاز اول شناسایی و اولویت‌بندی مزیت، ظرفیت‌ و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی، فاز دوم مربوط به توانمندسازی متقاضیان از طریق مشاوره، راهنمایی، استعدادسنجی و فاز سوم اتصال به بازار است.

این مسئول ادامه داد: در ارزیابی اولیه این طرح ۳۷۳۳ نفرساعت ارزیابی اولیه، ۱۵۴۵ نفرساعت استعدادسنجی انجام‌ شده و ۹۸۸۷ نفرساعت نیز مشاوره و هدایت به متقاضیان ارائه شده است. آموزش، مرحله بعدی اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی است که ۵۰۴۴ نفرساعت آموزش عمومی و ۴۲۱۶ نفرساعت آموزش تخصصی و ۴۲۵ نفرساعت نیز آموزش مهارتی ارائه شده است.

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان زنجان با بیان اینکه ۱۰۶۵ اتصال به بازار انجام‌شده که ۷۸۷ نفر آنان را زنان و ۲۷۸ نفر را مردان تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: کسب و کارهای کوچک و متوسط در واقع موتور محرکه اقتصادی و اجتماعی کشور محسوب می‌شود، این بخش به طور حتم نقش بسیار اثرگذاری در ایجاد اشتغال و اقتصاد خانواده‌ها و کاهش بیکاری در جامعه دارد.

اجلی خاطرنشان کرد: یکی از نقاط ضعف افرادی که وارد مشاغل خانگی می‌شوند، نداشتن بازار فروش و نرسیدن به درآمد مشخص است که در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به آن توجه شده و پیش‌رانان حلقه اتصال به بازار محسوب می‌شوند.