اخبار

امضاء تفاهم نامه همکاری کمیته امداد و جهاد دانشگاهی همدان در اجرای طرح هدایت خدمات شغلی

همدان

۱۴۰۰/۱۰/۲۱

خلاصه خبر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد همدان، با حضورمدیر کل کمیته امداد استان و رئیس جهاد دانشگاهی همدان قرارداد طرح هدایت خدمات شغلی استان قرائت و امضا شد.


متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد همدان، با حضورمدیر کل کمیته امداد استان و رئیس جهاد دانشگاهی همدان قرارداد طرح هدایت خدمات شغلی استان قرائت و امضا شد.

محمد رسول شیخی‌زاده مدیر کل کمیته امداد استان همدان در حاشیه این جلسه اظهار کرد: توجه ویژه این نهاد به رویکرد مددکاری اشتغال محور و تشویق مددجویان به ایجاد شغل و دستیابی به توانمندی است.

وی ادامه داد: این طرح قرار است با همکاری جهاد دانشگاهی واحد همدان و کمیته امداد اجرا شود که با توجه به سابقه جهاد دانشگاهی در توانمند بودن عرصه تحقق اهداف، امیدواریم که طرح کمک حال محرومان باشد.

شیخی‌زاده ادامه داد: برای پایداری این طرح باید تلاش بسیاری کرد و با نظارت مستمر بر روی طرح اجرایی از موانع پیش رو عبور کرده و این طرح را با بالاترین کیفیت اجرا کنیم.

وی با اشاره به لزوم توانمندسازی و شکوفایی استعدادهای نیازمندان و محرومان گفت:  یکی از مهم‌ترین اهداف این نهاد تأمین خوداتکایی آن‌ها است که با ارائه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای، مقدمات خودکفایی و توانمندسازی مددجویان به میزان قابل‌توجهی فراهم و از ظرفیت‌های متقابل جهاد دانشگاهی و کمیته امداد به‌خوبی استفاده می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان همدان ادامه داد: برای اجرای این طرح از هر دستگاه یا نهادی که نیاز باشد کمک میگیریم تا بتوانیم وظیفه خود را در اجرای طرح به درستی انجام دهیم.

رییس جهاد دانشگاهی استان نیز  با اشاره به توانمندسازی افراد کمتر برخوردار گفت: با ایجاد شغل و درآمد برای طبقه نیازمندان میتوانیم بسیاری از چالش های افراد مانند معیشت، ازدواج و فرزند آوری را تا قسمت چشمگیری حل کرد.

علی کلانترنیا ادامه داد: باید جدیت در انجام امور، پیگیری مداوم مراحل اجرای طرح، شناسایی مشکلات و عبور از آن‌ها را در سطر کارهای آغازین این طرح دانست و با انرژی مضاعف کار را به خوبی اجرا کرد.

وی در ادامه درباره نظارت‌های مستمر برای رفع مشکلات طرح‌های اشتغال به‌ عنوان رمز پایداری این طرح‌ها سخن گفت و افزود: جهاد دانشگاهی با به کارگیری نیروی انسانی، فضاهای موجود و منابع مالی برای اجرای این طرح کمر همت بسته است.

کلانترنیا عنوان کرد: این طرح باید استعدادهای مناسب با هر شغل را شناسایی و با در اختیار گذاشتن تسهیلات، رابطین شغلی و مشاوره های درست و تخصصی افراد جویای کار را تا پای کار رسانده و همچنان پیگیر پیشرفت شغلی آن فرد بعد از دست به کار شدن نیز باشیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) در رابطه با این طرح بیان کرد: ایجاد شغل و رسیدگی به معیشت مردم از ابتدای تاسیس کمیته امداد در اولویت بوده و اصل وجود این ارگان است.

شهرام عابدی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) که کار امداد مدد به حیات و مدد به کار و زندگی شرافتمندانه است، ادامه داد: کمیته امداد استان در سال قبل رتبه دوم ایجاد اشتغال را در بین استان ها کسب کرده است و توانسته حدود چهار هزارو 500 شغل ایجاد کند.

وی ادامه داد: با توجه به این طرح حجم فعالیت های کمیته امداد در سال های اخیر افزایش پیدا کرده است و حضور این دستگاه در کنار دستگاه هایی مانند سازمان جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد دانشگاهی نشان دهنده این است که این حجم از فعالیت نیازمند هم فکری و کمک ادارات و سازمان ها است.

عابدی در ادامه با اشاره به برنامه راهبردی و عملیاتی کمیته امداد افزود: این برنامه در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی سه هدف عمده معیشت، تامین شغل و تامین مسکن را در اولویت کار خود قرار داده و سیاست کمیته امداد استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه ها برای رسیدن به هدف های مشخص شده است که لزوم ایجاد این طرح از همین اهداف به وجود آمده است.

وی در پایان مطرح کرد: بحث لزوم ایجاد و پیگیری این طرح در این است که با ایجاد شغل تا حد قابل قبولی به دو هدف دیگر یعنی مسکن و معیشت نیز خواهیم رسید و امید است با کمک جهاد دانشگاهی بتوانیم این طرح را به عنوان وسیله ای برای خدمت به مردم به سرانجام برسانیم.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی همدان نیز در این جلسه گفت: انجام جذب و گزینش۴۳ نفر نیروی انسانی با همکاری کمیته امداد در این طرح توسط معاونت آموزشی واحد صورت پذیرفته و کلیه امکانات کالبدی طرح در سطح استان در ۱۵ منطقه انجام شده است. 


عبدالله میرزابیگی در ادامه افزود، با توجه به تجربه معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی همدان در انجام طرح اشتغال زنان سرپرست خانوار در سالهای گذشته و همچنین طرح اشتغال ۳۱ استان که هم اکنون نیز در حال انجام می باشد، انجام این طرح بزرگ را برای ایجاد شغل در سطح استان فرصت مناسبی دانستند. همچنین ایشان جهاد دانشگاهی را یکی از ارکان ایجاد شغل و فرصتهای کارآفرینی بصورت علمی دانسته و تاکید بر انجام درست و بهینه طرح تا رسیدن به هدف نهایی لازم دانستند.