اخبار

اجرای فاز اتصال به بازار برای 30 نفر متقاضی "کپوبافی" طرح ملی مشاغل خانگی خوزستان

خوزستان

۱۴۰۰/۱۰/۲۱

خلاصه خبر

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان از معرفی و اتصال به بازار 30 نفر متقاضی فعالیت در رشته کپوبافی جهت آموزش و جذب به پیشران کپوبافی شهرستان دزفول خبر داد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، شیما تقی نژاد با بیان این خبر اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح به منظور رفع دغدغه های فروش محصول و بازار برای متقاضیان کسب و کارهای خانگی، فاز "اتصال به بازار" طراحی شده است که بر این اساس متقاضیان به تولیدکننده های توانمند به عنوان حلقه مهم این زنجیره متصل می شوند تا با تضمین فروش محصول تولیدی دغدغه ای در خصوص بازار نداشته باشند. این همکاری بر اساس توافق طرفین قابل تعریف است.
وی افزود: در این زمینه پیرو تفاهم نامه ای که با هدف توانمندسازی متقاضیان مشاغل خانگی و ایجاد شبکه‌های کسب‌وکارهای مزیت دار استان از طریق بهبود تولید و اتصال به بازار مشاغل خانگی با زینت ظهیرنیا صاحب نشان یونسکو در رشته کپوبافی و پیشران طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان منعقد شد30 نفر از متقاضیان کار در این بخش جهت آموزش و بکارگیری به وی معرفی شدند.
مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان خاطرنشان کرد: این طرح مشتمل بر سه فاز تحقیقات بر مشاغل مزیت‌دار استان (فاز اول)، شناسایی، ارزیابی اولیه، استعدادسنجی و توانمندسازی متقاضیان و پیشرانان (فاز دوم) و اتصال به بازار (فاز سوم) است که در حال حاضر در خوزستان در مرحله اجرای فاز سوم قرار داریم.
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان به کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با سهمیه ایجاد اشتغال برای 2500 نفر توسط سازمان جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه ای  در حال برگزاری است.