اخبار

بازدید مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی خوزستان از کارگاه "چیکاحجاب" اهواز

خوزستان

۱۴۰۰/۱۰/۲۱

خلاصه خبر

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان ضمن بازدید از کارگاه تولیدی عبا و مانتو عبایی "چیکاحجاب" اهواز در خصوص همکاری های متقابل با مدیر این تولیدی بحث و تبادل نظر کرد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، شیما تقی نژاد مدیر اجرایی و مژگان ماندنی زاده کارشناس اجرایی طرح امروز سه شنبه، 21 دی 1400 از کارگاه تولیدی شهلا علوانی تولیدکننده عبا و مانتوعبایی در اهواز بازدید کردند.
در این دیدار علوانی با معرفی مختصری از کسب و کار خود، تأمین سرمایه در گردش را به عنوان مهم ترین چالش خود مطرح کرد و گفت: استقبال خوب و نسبتا زیادی از طرح ها و محصولات انجام می شود و حتی سفارش هایی با تیراژ بالا از کشور عراق دریافت کردیم اما برای تأمین سرمایه اولیه با مشکل مواجه شدیم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر عمده فروش وی از طریق فروشگاه مجازی و اینستاگرام انجام می شود، افزود: ایده های خوبی دارم که اکثر آن ها با استقبال زیادی مواجه می شود البته بعد از مدتی همان طرح را در فروشگاه ها و بوتیک های سطح شهر می بینم که به سرعت کپی برداری شده است! برای تأمین ابزار و پارچه با قیمت مناسب نیز دچار مشکل هستیم.
همچنین در این جلسه تقی نژاد با بررسی محصولات تولیدی این مجموعه، ایده هایی در زمینه بسته بندی، قیمت گذاری اصولی و برندسازی مطرح کرد و گفت: این محصولات با کیفیت بالایی تولید شده و قابلیت صادرات دارد بنابراین بهتر است روی برندسازی و بسته بندی آن ها بیشتر کار شود. در زمینه تأمین مواد اولیه نیز شبکه سازی با تولیدکنندگان دیگر می تواند اثربخش باشد که در این بخش دبیرخانه طرح پیگیری لازم را انجام می دهد.
این کارآفرین پیش از این در جلسات مشاوره فضای مجازی شرکت کرده و قرار شد برای دریافت مشاوره های تخصصی و اقدامات پشتیبانی، دبیرخانه طرح برنامه ریزی لازم را انجام دهد.
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف ایجاد اشتغال برای ۵۴ هزار نفر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاددانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر، مجری این طرح در استان است.