اخبار

بازدید از کارگاه پیشران فرش و دست بافته های داری در چهارمحال و بختیاری

چهارمحال وبختيارئ

۱۴۰۰/۱۰/۲۳

خلاصه خبر

بازدید از کارگاه پیشران فرش ودست بافته های داری معصومه خورشیدی با حضورسرپرست معاونت آموزشی وکارآفرینی جهاد دانشگاهی وخانم سلطانی بازرس اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان صورت گرفت.


متن کامل خبر

بازدید از کارگاه پیشران فرش ودست بافته های داری معصومه خورشیدی با حضورسرپرست معاونت آموزشی وکارآفرینی جهاد دانشگاهی وخانم سلطانی بازرس اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان صورت گرفت.
به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان چهارمحال و بختیاری و در راستای اجرای این طرح، محمدتقی حسین پور، ضمن تشریح روند اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی در این استان گفت: طرح ملي توسعه مشاغل خانگي با كارفرمايي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي با هدف ايجاد اشتغال پايدار براي توانمندسازي متقاضيان و اتصال به بازار همزمان با سراسر كشور در این استان در حال اجراست.
مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اولویت های این طرح ملی، اظهار داشت: پایدارسازی شغل به واسطه استفاده از ظرفیت کارآفرینان موفق وبخش خصوصی  وعدم نیاز به تسهیلات ازاولویت‌ها است.
به گفته وی، با شناسایی مزیت‌های شغلی هر شهرستان و نیز توانمندسازی و آموزش و در نهایت با اتصال به بازار و ایجاد شبکه فروش که صورت می‌گیرد به این اولویت‌ها دست خواهیم یافت.
در ادامه معصومه خورشیدی، کارآفرین برتر ملی با اشاره به سابقه هنر آفرینی مردم چهارمحال و بختیاری در زمینه فرش دستباف، گفت: در استان چهارمحال و بین مردم آن هنر و تولید انواع صنایع دستی به نوعی با پوست و خون آنها آمیخته شده است و فرش تنها یک گزینه و البته مهمترین مورد در بین مدل های مختلف صنایع دستی این شهر می باشد.
خورشیدی ادامه داد: وقتی شما از الگو و مدل خواستی برای تولید بافتنی خود استفاده نکنید به طور ناخودآگاه از تکراری و یکسان شدن طرح ها جلوگیری خواهید کرد و هر اثر شما یک مدل تک و بدون مانند می باشد، این همان امتیاز اصلی فرش دستباف بختیاری می باشد.
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با همکاری معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و مجری‌گری معاونت آموزش و کار آفرینی جهاد دانشگاهی در 31 استان کشور در حال برگزاری است.