اخبار

لازمه موفقیت در زمینه ایجاد اشتغال، تغییر نگرش در حوزه مشاغل خانگی و فرهنگ کار است

چهارمحال وبختيارئ

۱۴۰۰/۱۰/۲۵

خلاصه خبر

دبیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: لازمه موفقیت در زمینه ایجاد اشتغال، تغییر نگرش در حوزه مشاغل خانگی و فرهنگ کار است.


متن کامل خبر

درراستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی دراستان چهارمحال وبختیاری نشست هم اندیشی سرپرست معاونت آموزشی وکارآفرینی جهاد دانشگاهی با تعدادی از پیشران ها در راستای اجرای هرچه بهتر این طرح ملی در استان برگزار شد.
به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان چهارمحال و بختیاری محمدتقی حسین پور، دبیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: لازمه موفقیت در زمینه ایجاد اشتغال، تغییر نگرش در حوزه مشاغل خانگی و فرهنگ کار است.
وی با بیان اینکه هم اکنون در برخی از کشورها بودجه سالانه بر اساس درآمد حاصل از درآمد خانگی بسته می شود، افزود: متاسفانه هنوز فرهنگ کار آنطور که باید نهادینه نشده است که امید است طرح توسعه مشاغل خانگی بتواند در این راستا نقش موثری برای خروج از معضل بیکاری ایفا کند.
حسین پور به اهمیت فاز سوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و مشکلات متعدد پیشران ها در این حوزه اشاره کرد و از ورود جدی دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان در راستای شناسنامه دار کردن، برندسازی و استاندارد سازی محصولاتی که ظرفیت برند شدن و تولید به میزان بالا را دارند، خبرداد.
دبیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری همچنین ضرورت حمایت همه جانبه از پیشران ها برای اجرای موفق این طرح ملی را یادآور شد و ادامه داد: نیازسنجی و رفع موانع و مشکلات پیش روی پیشران ها با جدیت در دستور کار قرار دارد.
وی همچنین به راه اندازی مرکز مشاوره شغلی و کسب و کار در جهاددانشگاهی واحد استان اشاره کرد و گفت: کمک گرفتن از شورای مشورتی این مرکز کمک موثری به پیشران ها برای استفاده از ظرفیت های موجود خواهد کرد.
حسین پور همچنین به اهمیت آموزش و مشاوره اشاره و تصریح کرد: با جدیت بحث آموزش و مشاوره برای کمک به پیشران ها در راستای اجرای موفق طرح ملی توسعه مشاغل خانگی پیگیری خواهد شد.
دبیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه خروجی اصلی این طرح با شبکه سازی محقق می شود، اظهارکرد: با شبکه سازی متقاضیانی که به این طرح ورود پیدا می کنند با کمترین هزینه و بیشترین سود می توانند وارد چرخه بازار شوند.
حسین پور ادامه داد: متقاضیان مشاغل خانگی همچنین با ورود به این طرح نه تنها به نقاط ضعف خود پی برده، بلکه در مسیر تقویت نقاط قوت خود نیز قرار می گیرند.
در پایان پیشران های طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری به بیان برخی از راهکارها و مسائل و مشکلات پیش روی خود پرداختند و خواستار حمایت همه جانبه جهاددانشگاهی برای اجرای موفق این طرح ملی شدند.