اخبار

برگزاری دوره آموزشی میناکاری و فیروزه کوبی در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان مرکزی

مرکزي

۱۳۹۹/۰۶/۲۴

متن کامل خبر


 با حضور جمعي از بانوان متقاضي طرح، كارگاه آموزش تخصصي فيروزه كوبي و ميناكاري جهت توانمندسازي اين قشر در شهر داوودآباد اراك برگزار شد.
بر اساس اين گزارش؛ فاطمه غني پور مدير ستفا مركزي در حاشيه برگزاري اين كارگاه آموزشي تصريح كرد: كارفرماي طرح ملي مشاغل خانگي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي  محسوب مي شود و مجري طرح نيز جهاددانشگاهي است كه همزمان در سراسر كشور در حال اجراست.
وي با اشاره به اينكه اين طرح موجب پايدارسازي مشاغل، شبكه سازي، اتصال به بازار و هدفمندي فعاليت‌هاي توانمند مي‌شود، افزود: طبق برنامه ريزي‌هاي انجام گرفته، دوره هاي آموزشي جامعه هدف اين طرح در نهايت دقت و نظم برگزار خواهد شد و پس از آن با هدايت پشتيبانان طرح، افراد با تيم سازي و ارتباط با بازار كار به فعالت خواهند پرداخت.  
مدير اجرايي طرح خاطرنشان كرد: فيروز كوبي يكي از رشته هاي صنايع دستي است كه بر روي زيرساخت هاي از نقره، مس و برنز و برنج انجام مي شود.كاربرد فيروزه كوبي در قاب، آيينه شعمدان، گلدان و شكلات خوري بسيار مرسوم و مورد توجه است و هرچه ظرف فيروزه‌كوبي شده پركارتر باشد و قطعات سنگ منظم تر در كنار يكديگر نصب شده باشد،كار داراي ارزش هنري بيشتري است.