اخبار

ایجاد برند (میگل) در حوزه مشاغل خانگی خراسان شمالی

خراسان شمالي

۱۴۰۰/۱۰/۲۹

خلاصه خبر

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خراسان شمالی گفت: برند (میگل) در حوزه مشاغل خانگی ایجاد شده است.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خراسان شمالی، مشاغل خانگی یا کسب‌وکار‌های خانگی به آن دسته از فعالیت‌هایی گفته می‌شود که طبق تعریف مصوب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ‌در منزل مسکونی انجام می‌شوند. طبق قانون، انجام مشاغل خانگی نباید برای سایر واحد‌های مسکونی مجاور مزاحمتی ایجاد کنند. این فعالیت‌ها باید توسط یک عضو یا تمام اعضای خانواده انجام بگیرند و منجر به تولید محصول و خدمات قابل ارائه به بازار شوند. امکان ثبت برند مشاغل خانگی نیز وجود دارد.
تمام فعالان این حوزه می‌توانند با ثبت برند محصول یا خدمات خود اعتبار بیشتری به کسب‌وکار خود بدهند.
ساخت و تولید محصولات گوناگون در منزل در سراسر دنیا رایج است. امروزه با مهیا شدن فروش آنلاین محصولات و خدمات‌رسانی اینترنتی شغل‌های خانگی و فعالیت‌های خانوادگی رواج بسیار بیشتری پیدا کرده است. زنان سرپرست خانوار نیز استقبال فراوانی از این امکانات کرده‌اند.
کشور ما نیز همگام با این رشد جهانی، به ویژه در سال‌های اخیر شاهد رشد مثبت تولد برند‌های مشاغل خانگی بوده‌ است. روند صعودی ثبت برند مشاغل خانگی در ایران گویای همین امر است.
مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خراسان شمالی گفت:  برند (میگل) در حوزه مشاغل خانگی ایجاد شده است.
حسن خوش صفا در این باره گفت: در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خراسان شمالی برند میگل در رشته شغلی عروسک سازی ایجاد شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر پنج متقاضی در این رسته شغلی فعال هستند.
خوش صفا یادآور شد: پیش از این  شش برند در حوزه مشاغل خانگی در استان فعال بود.