اخبار

ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۸۰۰ نفر در بجنورد

خراسان شمالي

۱۴۰۰/۱۰/۲۹

خلاصه خبر

سرپرست مدیریت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بجنورد از ایجاد اشتغال برای ۱۸۱۱ نفر در سطح شهرستان بجنورد توسط دستگاه‌های اجرایی، طرح مشاغل خانگی و معرفی از طریق کاریابی‌های غیر دولتی صاحب شغل خبر داد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خراسان شمالی، ارسلان پاکنام در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی شهرستان بجنورد طبق تعهد اشتغال خود تا پایان آذر ماه امسال توانسته‌اند برای هزار و ۹۵ نفر شغل ایجاد کنند.
وی ادامه داد: در همین راستا ۲۲۸ طرح مشاغل خانگی با مبلغ ۱۳۷ هزار و ۴۰۰ میلیون ریال به بانک‌های عامل معرفی و از این تعداد ۱۰۷ طرح با مبلغی بالغ بر ۵۵ هزار میلیون ریال از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.
پاکنام افزود: از تعداد طرح‌های مشاغل خانگی، ۳۱۹ اشتغال بصورت مستقل، ۱۳۷ اشتغال تحت پوشش و ۶۰ مورد مربوط به حوزه پشتیبان است.
سرپرست مدیریت تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان بجنورد، ایجاد اشتغال از طریق معرفی از طرف کاریابی‌های غیر دولتی شهرستان بجنورد را ۲۰۰ مورد به شرکت‌ها و کارخانجات مشمول قانون کار عنوان کرد.
پاکنام از امضای تفاهم نامه مشترک مدیریت تعاون کار و رفاه اجتماعی با دستگاه های اجرایی استان نیز خبر داد و اضافه کرد:  تفاهم نامه ارائه خدمات به جامعه کارگری و کارفرمایی و تحق اهداف سازمانی، بین مدیریت تعاون کار و رفاه اجتماعی و ادارات بهزیستی، جهاد کشاورزی، فنی و حرفه‌ای، میراث فرهنگی، بنیاد برکت و سپاه پاسداران منعقد شد.
وی گفت: با اجرای این تفاهم نامه، کنترل و کاهش بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی و ارائه خدمات فوری و تخصصی به کارگران و خانواده آن ها و در نهایت ارتقاء سطح دانش و توانمندی ایجاد می‌شود.
پاکنام تصریح کرد: رویکرد این تفاهم نامه،  تلاش و رسیدن به جامعه‌ای عاری از آسیب‌های اجتماعی، بیکاری و شناخت و رفع آسیب‌های اجتماعی و نحوه برخورد و مدیریت با آن‌ها و در نهایت ایجاد اشتغال پایدار با کسب مهارت است.