اخبار

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل

اردبيل

۱۳۹۹/۰۶/۲۵

متن کامل خبر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: ثبت‌نام متقاضیان مشاغل خانگی در قالب طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی» در استان اردبیل در حال انجام است.

قاسم رحیمی با اعلام این خبر افزود: این ثبت‌نام که از روز پنج‌شنبه ۶ شهریور آغاز شده است به مدت یک ‌ماه ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان باید در زمان مقرر با ورود به سامانه inhb.ir  نسبت به نام‌نویسی اقدام کنند.

 

وی با بیان اینکه اجرای طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی» در استان بر عهده جهاددانشگاهی اردبیل است خاطرنشان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه‌ای، این طرح را در ۳۱ استان کشور به منظور کمک و رونق اقتصاد خانوار، تحقق شعار سال و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور اجرا می‌کند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل، شرایط متقاضیان ثبت‌نام در طرح مذکور را داشتن حداقل 18 سال، بومی استان محل ثبت نام، عدم اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی عنوان کرد.

 

رحیمی تصریح کرد: تعامل با دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی دخیل در اجرای طرح، ارائه خدمات آموزشی و مشاوره حضوری و غیرحضوری به متقاضیان مشاغل خانگی برای اتصال به بازار، ایجاد زیرساخت‌های بازاریابی و فروش محصولات مشاغل خانگی و ایجاد امکان و تسهیل نظارت وزارت بر فرآیند اجرای طرح از طریق نرم‌افزار کنترل پروژه و بازدیدهای میدانی از اهداف طرح ملی مشاغل خانگی است.

وی با بیان اینکه این طرح در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است، گفت: سهمیه استان اردبیل در طرح ملی مشاغل خانگی ایجاد و ساماندهی دو هزار شغل است که امیدواریم با اجرای بهینه آن و همراهی، همکاری و هم‌اندیشی بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی، شاهد توسعه اشتغالزایی در سالی که به نام سال «جهش تولید» نامگذاری شده است، باشیم.