اخبار

پیگیری معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی جهت برپایی نمایشگاه های عرضه محصولات تولید شده طرح ملی مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری

چهارمحال وبختيارئ

۱۴۰۰/۱۰/۲۹

خلاصه خبر

سرپرست معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری از پیگیری برای برپایی نمایشگاه های عرضه محصولات تولید شده توسط پیشران های طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در این استان خبر داد.


متن کامل خبر

سرپرست معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری از پیگیری برای برپایی نمایشگاه های عرضه محصولات تولید شده توسط پیشران های طرح ملی مشاغل خانگی در استان خبر داد.
در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی نشست معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری و معاون کار و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف برنامه ریزی جهت برپایی نمایشگاه های موقت و دائمی مشاغل خانگی در استان برگزار شد.
به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی چهارمحال و بختیاری محمدتقی حسین پوراظهار کرد: یکی از راهکارهای حمایت از مشاغل خانگی تامین بازارهای عرضه و فروش محصولات مشاغل خانگی است.
وی ادامه داد: در راستای ماده 11 قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و ماده 30 دستورالعمل اجرایی، کلیه شهرداری ها موظفند به تناسب تعداد و تنوع کسب و کارهای خانگی مکان های مناسب(بازار محلی و موقت)برای عرضه محصولات صاحبان مشاغل به صورت دوره ای در روزهای مشخص هفته تامین نمایند.
حسین پور با بیان اینکه برپایی نمایشگاه محصولات تولیدی پیشرانان ها و متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شهرداری شهرکرد صورت می گیرد، افزود: امید است تمهیدات لازم برای حضور فروشندگان محصولات مشاغل خانگی در نمایشگاه ها که از سوی شهرداری برپا می شود، انجام شود.
معاون جهاددانشگاهی استان گفت: اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان چهارمحال و بختیاری با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در حال اجرا است و بالغ بر یک 800 نفر در این طرح تحت پوشش قرار می گیرند.
وی اضافه کرد: در طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی که به کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و توسط جهاددانشگاهی و همکاری تمامی دستگاههای اجرایی و کارآفرینان اجرامی شود، با انجام مطالعات ملی و بین المللی در خصوص مشاغل خانگی و آسیب شناسی طرح‌های گذشته در این خصوص مدلی نوین طراحی شده است.