اخبار

نشست بررسی راهکارهای توسعه مشاغل خانگی در اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان برگزار شد.

سيستان وبلوچستان

۱۳۹۹/۰۶/۲۵

متن کامل خبر

نشست بررسی راهکارها و تعامل بین‌سازمانی با هدف توسعه مشاغل خانگی، امروز با حضور مسئولان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سیستان و بلوچستان و اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان برگزار شد.


در این نشست، محمد بهروز عیسی‌زهی معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، مرتضی نوری مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی در استان، حمید داودی‌راد کارشناس اجرایی طرح و خانم طیبه قاسم پور کارشناس اداره کل میراث فرهنگی استان به ارائه دیدگاه‌های خود در خصوص چگونگی تعاملات آتی و برنامه ریزی‌های مشترک جهت توانمندسازی و توسعه بازار فعالان حوزه مشاغل خانگی مرتبط با موضوع صنایع دستی پرداختند.

در ابتدای این نشست، مهندس نوری ضمن معرفی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و ظرفیت‌هایی که در این زمینه در استان وجود دارد، بیان کرد: هدف اصلی از اجرای این طرح ایجاد، توسعه و پایدارسازی مشاغل خانگی کشور و از جمله در استان است که در حقیقت گامی در جهت تحقق شعار سال خواهد بود.

عیسی‌زهی، معاون صنایع دستی استان نیز در ادامه با بیان اینکه این طرح در ارتقاء فعالان و پیش‌رانان مشاغل خانگی مؤثر خواهد بود، افزود: استان سیستان و بلوچستان از ظرفیت بالایی برای توسعه مشاغل خانگی برخوردار است و در صورتی که برنامه‌ریزی مناسب داشته باشیم، می‌توان از این ظرفیت بهره برد.

وی بیان کرد: مشاوره و آموزش دو مسأله بسیار مهم است که دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی می‌تواند در بهبود کسب و کارهای تحت پوشش این اداره کل نیز استفاده کند.

مهندس داودی‌راد، کارشناس اجرایی طرح نیز در پایان این نشست به نقش طرح توسعه مشاغل خانگی در ساخت برندهای منطقه‌ای اشاره کرد و نوید آینده‌ای پویا را در مشاغل خانگی داد.