اخبار

مهلت ثبت‌نام در طرح ملی مشاغل خانگی رو به اتمام است

خوزستان

۱۳۹۹/۰۶/۲۵

متن کامل خبر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به آغاز ثبت‌نام از متقاضیان راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی در استان از 6 شهریورماه، گفت: باتوجه به تعیین مهلت یک‌ماهه برای ثبت‌نام از متقاضیان، تنها چندروز تا پایان زمان ثبت‌نام در این طرح باقی مانده است.

به گزارش دبیرخانه طرح ملی مشاغل خانگی، ارسلان غمگین با بیان اینکه طرح ملی مشاغل خانگی در استان توسط جهاد دانشگاهی و با نظارت اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرا می‌شود، درباره نحوه ثبت‌نام متقاضیان اظهار کرد: متقاضیان باید با مراجعه به سامانه inhb.ir، نسبت به تکمیل فرم‌ها و اطلاعات مربوط اقدام کنند.

وی افزود: پس از پایان مهلت ثبت‌نام، واحدهای مجری جهاد دانشگاهی در استان ضمن پایش و راستی‌آزمایی اطلاعات متقاضیان بر اساس دستورالعمل‌های مربوط، مراحل اجرایی طرح را آغاز خواهند کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان درباره شرایط متقاضیان، گفت: داشتن حداقل ۱۸ سال تمام، بومی استان محل ثبت‌نام، عدم اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی از شرایط ثبت‌نام در این طرح است. جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک نهاد توسعه‌ای و مداخله‌ای در اجرای طرح پایلوت مشاغل خانگی حضور دارد و وظیفه این نهاد در مطالعات فاز اول طرح، شامل نیازسنجی و ظرفیت‌سنجی مشاغل خانگی مبتنی بر الگوی توسعه مشاغل خانگی است.

غمگین با اشاره به اتمام فاز مطالعاتی طرح توسط جهاددانشگاهی و با همکاری ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر دستگاه‌های اجرایی در استان‌، تصریح کرد: اکنون جهاددانشگاهی آمادگی خود را برای شروع فاز دوم و سوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که شامل ثبت‌نام از متقاضیان، غربالگری، ارایه آموزش‌ها و مشاوره‌های عمومی و تخصصی و اتصال به بازار است، به وزارتخانه اعلام کرده است.

وی ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از بررسی گزارش فاز اول، مجوز شروع فازهای دوم و سوم طرح بر اساس دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های مربوط را همزمان با هفته دولت صادر کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان توضیح داد: طرح ملی مشاغل خانگی در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار، طراحی شده و سهمیه خوزستان در این طرح ایجاد ۲۵۰۰ شغل است که امیدواریم با اجرا و نظارت صحیح و همکاری بخش‌های مختلف، شاهد توسعه اشتغالزایی در سال مزین به نام "جهش تولید"، باشیم.