اخبار

فعالیت 15 شبکه مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی

خراسان شمالي

۱۴۰۰/۱۱/۰۱

خلاصه خبر

معاون اشتغال و کارآفرینی جهاددانشگاهی خراسان شمالی گفت: در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان هم اکنون 15 شبکه در رسته های مختلف مشاغل خانگی در استان به فعالیت می پردازند.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خراسان شمالی، حسن خوش صفا، معاون اشتغال و کارآفرینی جهاددانشگاهی استان اظهارکرد: با توجه به اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سطح کشور از سوی جهاددانشگاهی به عنوان مجری و با مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان کارفرما، ایجاد شبکه کاری در رسته های مشاغل خانگی از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و تلاش بر این است که طرح توسعه کسب و کار و مشاغل خانگی شامل زنجیره تامین و تولید و فروش را در استان ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر 15 شبکه در رشته های رودوزی سنتی، گلدوزی، کیف و کیسه‌های پارچه ای، چرم دوزی، کاور مبل و وسایل خواب، دست بافته‌های داری چادر شب بافی و گلیم بافی به فعالیت می پردازند و در حوزه های نخ ریسی، گیاهان دارویی، زنبور عسل، تولید محتوا و ساخت انیمیشن نیز در حال شکل گیری است.
خوش صفا عنوان کرد: همکاری مستمر جهاد دانشگاهی با پیشران ها سبب شده که دوره‌‌های آموزشی گوناگونی از مرحله مقدماتی تا پیشرفته در حوزه دست بافته‌های داری برای متقاضیان این طرح و متقاضیان آزاد برگزار شود.
وی یادآورشد: هدف ما در بخش کارآفرینی و مداخلات توسعه ای جهاددانشگاهی با در نظرگرفتن  شرایط استان توجه ویژه به تکمیل زنجیره های تولید و ارزش است و با جلساتی که با پیشران ها برگزار می شود، به تامین تولید و فروش محصولات و کل فرآیند در استان میپردازیم.