اخبار

جلسه هماهنگي تيم اجرايي طرح ملي توسعه مشاغل خانگي با معاون پژوهشي و فناوري جهاددانشگاهي استان مركزي

مرکزي

۱۴۰۰/۱۱/۰۲

خلاصه خبر

جلسه هماهنگي تيم اجرايي طرح ملي توسعه مشاغل خانگي با معاون پژوهشي و فناوري جهاددانشگاهي استان مركزي انجام شد


متن کامل خبر

 

به گزارش دبيرخانه طرح ملي توسعه مشاغل خانگي استان مركزي، روز چهارشنبه 29 ديماه 1400؛ تيم اجرايي طرح ملي توسعه مشاغل خانگي اقدام به نشست مشترک با معاون پژوهشي و فناوري جهاددانشگاهي استان مركزي نمودند.

در اين نشست به شناسايي و ايجاد راهكارهاي جديد براي حل مشكلات پيشران هاي طرح، مباحثي مطرح شد.

در ابتدا  مسئول پي گيري امور طرح ملي توسعه مشاغل خانگي استان مركزي با اشاره به روند اجراي طرح بيان نمود: با توجه به راي زني هاي صورت گرفته از پيشران هاي طرح، از جمله مشكلات عمده آنان عدم دريافت تسهيلات بانكي مي باشد؛ كه اين امر مانع بزرگي در توسعه و گسترش فعاليت آنان بشمار مي رود.

وي رابطه عدم دريافت تسهيلات و عدم اشتغالزايي را معضلي جدي عنوان نمود و گفت: با توجه به صحبت هايي كه با پيشرانان اين طرح داشته ايم؛ عدم دريافت تسهيلات نقش اساسي در عدم  توسعه فعاليت ها به شمار مي آيد و با توجه به شرايط كنوني بازار، توسعه نوآورانه شغل، تاثير بسزايي در حفظ شبكه ها شغلي افراد دارد و تامين مالي  پيشران ها در حفظ شبكه هاي ايجاد شده براي رونق كسب و كار حايز اهميت است.

 ايشان در ادامه از ايجاد بازارهاي جديد در برخي مشاغل خانگي سخن گفت و تصريح كرد: از ديگر دغدغه هاي پيشران ها فروش محصول است. آنان با توجه به اينكه در بخش توليد فعال بوده و  از نظر عرضه محصول مشكلي ندارند اما در رابطه با فروش محصولات دچار چالش اساسي مي باشند.

وي خاطرنشان نمود: با توجه به وضعيت كنوني اقتصادي و همچنين بحران هاي پيش رو از جمله تحريم ها، كرونا و ... جهاددانشگاهي بعنوان يك نهاد متولي بايد در زمينه ايجاد بازارهاي داخلي و اتصال پيشرانان به اين بازارها در پي تدابير جديدي باشد.

مرادي معاون پژوهشي واحد در ادامه اين نشست، با ارائه راهكارهاي در زمينه ايجاد بازارها و ارائه تسهيلات به پيشرانان اظهار داشت: هر انچه ازطرف دبيرخانه طرح و همچنين وزارت تعاون در خصوص صدور مجوز و دريافت تسهيلات در اختيار دبيرخانه  استاني قرار گرفته است بايد به اطلاع پيشرانان رسيده شود و در اين مورد با ايشان به گفتگو بنشينيم.

ايشان در پايان تبادل نظر با بانك هاي عامل و تامين اعتبارات در اين زمينه براي رفع موانع موجود را تاثير گذار دانست و اذعان داشت: برنامه ريزي مدون در خصوص ايجاد زيرساخت هاي بازارهاي هدف براي توليد كنندگان اين طرح از جمله موارد مهمي است كه بايد در دستور كار قرار گيرد و به طور جدي به آن پرداخته شود. كه ايجاد شبكه هاي فروش يكي از بهترين راهكارهايي است كه در اين زمينه مي توان به آن پرداخت.

 شايان ذكر است: طرح ملي توسعه مشاغل خانگي با كارفرمايي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي  با هدف ايجاد اشتغال پايدار براي توانمندسازي متقاضيان و اتصال به بازار همزمان با سراسر كشور در استان مركزي در حال اجرا مي باشد.