اخبار

دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جهاد دانشگاهی هرمزگان افتتاح شد

هرمزگان

۱۳۹۹/۰۶/۲۶

متن کامل خبر

به گزارش صبح ساحل، مظفر مدیر اجرایی این طرح در ابتدای جلسه گفت : "طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سه فاز مطالعاتی، احصای توانمندی‌ها،  تولید، اتصال به بازار و در نهایت ایجاد اشتغال پایدار انجام می‌شود"

وی شناسایی مزیت‌ها و فرصت‌های اشتغال خانگی در استان هرمزگان، هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی و فاز هدایت افراد به ثبت طرح در سامانه را از جمله ویژگی‌های اجرای این طرح ملی دانست.
"
صدیقه مظفر" با بیان اینکه این طرح از 6 شهریور ماه آغاز می شود و تا 6 مهر پایان می یابد، گفت: "طرح ملی توسعه مشاغل خانگی همزمان در 31 استان کشور اجرایی شده است".

سهیل دادخواه" رییس جهاد  دانشگاهی هرمزگان نیز در این مراسم صحبت کرد. وی با  ابراز خوش­بینی نسبت به این طرح گفت: "ما ظرفیت های بالقوه ای برای این طرح داریم و افراد می توانند با دریافت مشاوره و آموزش لازم در این طرح، مشاغل خانگی خود را توسعه دهند. او ابراز امیدواری کرد که بتوانیم همانند مشهد و کردستان و دیگر استان ها بتوانیم برند های خوبی را در سطح استان داشته باشیم". 

مدیر اجرایی دبیرخانه طرح توسعه مشاغل خانگی افزود با همکاری متقابل جهاد دانشگاهی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به گونه‌ای این طرح انجام شود که شاهد اشتغال پایدار در استان باشیم و اشتغالزایی انجام می‌شود.

"هادی ابراهیمی" مدیر کل اداره تعاون در ویدئو کنفرانس این مراسم با بیان اینکه این طرح در جایگاه بسیار مناسبی برای جامعه قرار دارد گفت : "این طرح می تواند در جهت عدالت و توسعه اقتصادی بسیار موثر واقع شود" .

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در دبیر خانه توسعه و حمایت از مشاغل خانگی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از آسیب شناسی طرح های قبلی و انجام مطالعات داخلی و خارجی در سال 1396 طراحی و به تصویب رسید.

 به منظور اجرای و پیاده سازی این طرح، جهاد‌دانشگاهی هرمزگان به عنوان یک نهاد توسعه ای، واسطه ای و تسهیلگر  در این طرح مکلف به شناسایی، توانمندسازی  در زمینه آموزش و مشاوره اشخاص حقیقی و حقوقی و پایدارسازی مشاغل خانگی با اتصال به بازار با بهره مندی از شبکه های افقی و عمودی گردید.

گفتنی است که جهاد دانشگاهی با استفاده از شبکه کارشناسان، مشاوران و تسهیلگران خود در سراسر کشور در نظر دارد با بهره مندی از ظرفیت های تمامی سازمان های دولتی و غیر دولتی بویژه بخش خصوصی، حلقه‌های مفقوده و خلا طرح‌های مشابه قبلی را شناسایی و نقش و جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور را توسعه دهد. "یگانه"، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری استان نیز در این جلسه حضور داشتند.