اخبار

آغاز طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و توانمندسازی متقاضیان در استان زنجان

زنجان

۱۳۹۹/۰۶/۲۶

متن کامل خبر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان، از آغاز طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و توانمندسازی متقاضیان برای راه‌اندازی کسب و کار در زنجان با مشارکت جهاددانشگاهی خبر داد.

محمدرضا یوسفی، صبح امروز (۲۶ شهریورماه) در نشست هماهنگی اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با تیم اجرایی جهاددانشگاهی گفت: اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و آغاز ثبت‌نام از متقاضیان راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی در استان توسط جهاددانشگاهی زنجان با ظرفیت ۱۸۰۰ نفر کلید خورد.

وی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح ملی با توجه به نقش تاثیرگذار مشاغل خانگی در رونق اقتصادی و معیشت خانوارها کلید خورد، افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی بعد از اجرای موفق این طرح در ۹ استان، تصمیم گرفت طرح مذکور را در همه مناطق کشور به اجرا بگذارد.

این مسئول با یادآوری اینکه امروز که در شرایط کرونایی قرار داریم، دغدغه مهمی چون معیشت خانواده‌ها می‌طلبد تا بیش از پیش به موضوع توسعه مشاغل خانگی اهمیت دهیم، تصریح کرد: با توجه به جایگاه ارزشمند مشاغل خانگی در رونق اقتصادی آن و نیز تاثیر به‌سزا در تحقق شعار سال، اجرای این طرح ملی بیش از پیش احساس می‌شود.

وی افزود: برای اینکه شاهد عملیاتی شدن موفق این طرح باشیم، جهاددانشگاهی به‌عنوان یک نهاد توسعه‌ای و تسهیل‌گر وارد عمل شده و مطالعات فاز اول این طرح را که شامل نیازسنجی، مزیت‌شناسی و ظرفیت‌سنجی مشاغل خانگی مبتنی بر الگوی توسعه مشاغل خانگی است، انجام داده است.

یوسفی، یکی از بارزترین شاخصه‌ها و ویژگی‌های جهاددانشگاهی را برخورداری از توان علمی و پژوهشی این نهاد انقلابی دانست و اظهار کرد: بعد از انجام فاز اول (مطالعات) این طرح ملی، جهاددانشگاهی زنجان این آمادگی را دارد که فاز دوم و سوم آن را که شامل ثبت‌نام از متقاضیان، غربالگری، راستی‌آزمایی، ارائه آموزش‌ها و مشاوره‌های عمومی و تخصصی و اتصال به بازار است را انجام دهد.

وی با بیان اینکه مجوز انجام فاز دوم و سوم این طرح ملی بعد از بررسی گزارش فاز اول صادر شده است، یادآور شد: ثبت‌نام از روز پنج‌شنبه ۶ شهریور آغاز شده و به مدت یک‌ ماه ادامه خواهد داشت که همه متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام به سامانه inhb.ir که توسط جهاددانشگاهی طراحی شده مراجعه و نسبت به تکمیل فرم‌ها و اطلاعات مربوطه اقدام کنند.

این مسئول با یادآوری اینکه پس از ثبت‌نام متقاضیان، جهاددانشگاهی زنجان نسبت به پایش و راستی‌آزمایی اطلاعات متقاضیان بر اساس دستورالعمل‌های مربوط اقدام می‌کند، خاطرنشان کرد: علاوه بر این، به منظور نظارت دقیق بر اجرا و پیاده‌سازی طرح در فازهای مختلف، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان به ‌عنوان ناظر خواهد بود.