اخبار

چهارمحال و بختیاری از مناطق مستعد پرورش زنبور عسل در کشور است

چهارمحال وبختيارئ

۱۴۰۰/۱۱/۰۶

خلاصه خبر

سرپرست معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری در بازدید از مزرعه پرورش زنبور عسل آقای غلامرضا صادقی، گفت:چهارمحال و بختیاری به دلیل داشتن آب و هوای معتدل و گونه‌های گیاهی از مناطق مستعد پرورش زنبور عسل در کشور است.


متن کامل خبر

 سرپرست معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری با سرکارخانم سلطانی؛ بازرس اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی از مزرعه پرورش زنبور عسل آقای غلامرضا صادقی بازدید کرد.
به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی چهارمحال و بختیاری محمدتقی حسین پور، با اشاره به توانمندی آقای صادقی، پیشران تولید عسل در استان، اظهارکرد: از ظرفیت این پیشران برای ایجاد اشتغال در زمینه تولید عسل با توجه به ظرفیتی که در حوزه زنبور داری در استان وجود دارد، استفاده خواهد شد.
وی افزود: چهارمحال و بختیاری به دلیل داشتن آب و هوای معتدل و گونه‌های گیاهی از مناطق مستعد پرورش زنبور عسل در کشور است که  به دلیل تنوع گیاهی به ویژه گیاهان دارویی شهدخیز، گون‎زارهای وسیع، شرایط آب و هوایی و درصد رطوبت پایین منطقه، دارای محصول با کیفیت است.
دبیر اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تولیدمازاد زنبورداران به استان‌های همجوار و به کشورهای حوزه خلیج‌فارس ارسال می‌شود، ادامه داد: با تولید محصولات دیگری از جمله گرده گل، زهر زنبور، زهر موم، موم و ژل رویال صرفه اقتصادی بیشتری برای زنبوردار ایجاد می شود.
حسین پور اظهار امیدواری کرد با اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی در استان و ورود علاقه مندان جدید به این حوزه، تولید عسل و سایر فرآورده های زنبور عسل در استان افزایش یابد.