اخبار

استقبال مردم قم از طرح توسعه مشاغل خانگی

قم

۱۳۹۹/۰۶/۲۶

متن کامل خبر

یاسر شریفی، مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی واحد استان قم، درخصوص طرح ملی توسعه مشاغل خانگی بیان کرد: این طرح همزمان در 31استان کشور در حال اجرا است و مجری آن در استان قم جهاد دانشگاهی واحد قم با نظارت اداره کار، رفاه و تعاون اجتماعی می‌باشد. از ۵۴ هزار نفر ظرفیت کل کشور، ۱۵۰۰ نفر با هدف اتصال به بازار به قم اختصاص داده شده است.
وی با اشاره به اینکه طرح مذکور دارای سه فاز است، توضیح داد: فاز اول طرح، شامل ثبت‌ نام و شناسایی ظرفیت‌ها و مشاغل خانگی مناسب استان قم است که هم اکنون در حال اجرا است. در فاز دوم توانمندسازی افراد انجام می‌گیرد که شامل آموزش‌های مورد نیاز از جمله بازاریابی فروش و آموزش‌های تخصصی شغل مورد نظر فرد است.
شریفی ادامه داد: فاز سوم نیز اتصال افراد به بازار فروش می‌باشد که در این مرحله اقداماتی همچون مذاکره با تولیدکنندگان و کمک به فروش محصولات شاغلان به وسیله بازار فروش های اینترنتی از جمله سایت چیگل  وپی میشه و اپلیکیشن کاربن انجام می‌شود.
مدیر تجاری سازی و اشتغال جهاد دانشگاهی استان قم کاهش هزینه ایاب و ذهاب، کمتر شدن احتمال تعطیلی کار حتی در شرایط خاص مانند شیوع ویروس کرونا و بسیاری موارد دیگر را از جمله مزایای مشاغل خانگی دانست و گفت: متقاضیان این طرح می‌توانند به روش های حضوری، تلفنی و اینترنتی در سایت جهاد دانشگاهی از شرایط آگاه شده و اقدام به ثبت نام نمایند.
شریفی در رابطه با استقبال مردم استان قم از مشاغل خانگی ابراز کرد: در طرح گذشته که در خصوص زنان سرپرست بود ظرفیت‌های خوبی شناسایی شد. هم اکنون نیز استان قم به دلیل موقعیت جغرافیایی و وجود حوزه‌ها و دلایل زیاد دیگری در خصوص مسئله مشاغل خانگی مورد استقبال واقع شده است.
 همچنین در خصوص مزایای این طرح برای تولیدکنندگان نیز سخن گفت: با توجه به نیاز حمایت از طرف تولیدکنندگان برنامه هایی نیز برای این عزیزان در نظر گرفته شده که از جمله آن‌ها می‌توان به عدم نیاز به تأمین فضای کار توسط تولیدکننده، عدم پرداخت بیمه و مالیات و موارد زیاد دیگری نام برد.
وی در پایان از تمامی ارگان هایی که به حوزه اشتغال مربوط می‌شوند تقاضای مساعدت نمود و اظهار کرد: استان قم ظرفیت های بالایی در ایجاد مشاغل خانگی دارد و با توسعه آن‌ می‌توان به موفقیت‌های چشمگیری دست یافت که این امر با توکل بر خداوند و کمک تمامی نهادهای وابسته به حوزه اشتغال انجام شدنی است.