اخبار

رئیس جهاددانشگاهی اردبیل در بازدید از کارگاه تولیدی پوشاک

اردبيل

۱۳۹۹/۰۶/۲۶

متن کامل خبر

رئیس جهاددانشگاهی اردبیل در بازدید از کارگاه تولیدی پوشاک:

حمایت از واحدهای تولیدی اشتغال پایدار را به دنبال دارد

در راستای بهر‌ه‌مندی از ظرفیت پیشران‌ها در اجرای طرح‌ های ملی «توسعه مشاغل خانگی»، رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل از کارگاه تولیدی پوشاک «شرکت تن پوش فرنام پایتخت» بازدید کرد.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل در حاشیه این بازدید اظهار کرد: در طرح توسعه مشاغل خانگی که به شبکه‌سازی و اتصال به بازار توجه ویژه‌ای دارد، جهاددانشگاهی به عنوان تسهیل‌گر به دنبال تحقق اهداف این طرح با همکاری پیشران‌‌ها است.

 

مهران اوچی اردبیلی تصریح کرد: برای استفاده از پتانسیل کارگاه‌های تولیدی پوشاک باید هماهنگی برای آموزش، شبکه‌سازی و آسیب شناسی این حوزه در قالب انجمن تولیدکنندگان پوشاک انجام گیرد.

 

وی حضور بانوان در راس مدیریت یک شرکت تولیدی را سرمایه اجتماعی در حوزه کار و اشتغال عنوان کرد و افزود: حمایت از کارآفرینان و واحدهای تولیدی، اشتغال پایدار را به دنبال دارد و می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی خانوارها را برطرف سازد.

 

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل  با بیان اینکه کارگاه های پوشاک استان، سرمایه درگردش مناسبی ندارند و باید در قالب این طرح حمایت و ساماندهی شود، یادآور شد: هدف از اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار بهبود معیشت و افزایش رفاه بانوان، بهره‌مندی از ظرفیت مشاغل خانگی جهت ایجاد اشتغال پایدار و اتصال صاحبان کسب و کار خانگی به بازارهای هدف و بنگاه‌های پیشرو است.

 

اوچی اردبیلی به مشکلات حوزه تولید پوشاک استان اشاره و خاطرنشان کرد:  باید برای رفع این مشکلات اتاق فکری تشکیل و خوشه‌سازی برای آن انجام گیرد تا با حرکت به سمت تولید متمرکز با توجه به نیاز بازار و کار منسجم گروهی در کسب و کار موفق عمل گردد.

 

وی بیان کرد: جهاددانشگاهی امکان آموزش کارفرمایان در حوزه‌های تولید، مدیریت، مسائل قرارداد، بازاریابی، بسته‌بندی، ایجاد بازارچه‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی، تعیین قیمت، صادرات، ارتقا کیفیت محصول را فراهم کرده است تا در مسیر توسعه موفق عمل کنند.

 

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل  با اشاره به اینکه در طرح توسعه مشاغل خانگی، پیشران‌ها با جهت‌دهی درست به جامعه هدف می‌توانند بستر خوبی برای توسعه اقتصادی و رفع مشکلات اشتغال استان فراهم کنند، اضافه کرد: به منظور ایجاد بستر مناسب برای فروش محصولات، در حال حاضر فروشگاه‌ و سامانه‌های مجازی راه‌اندازی شده است تا افراد و پیشران‌های توانمند بتوانند محصولات خود را به راحتی به بازار عرضه کنند.

 

در این بازدید مدیر کارگاه تولیدی پوشاک «شرکت تن پوش فرنام پایتخت» اظهار کرد: در این کارگاه امکان اشتغال برای بیش از 60 نفر فراهم شده که این تعداد با همکاری جهاددانشگاهی و حمایت متولیان قابل ارتقاء است.

 

شهلا خدایار با اشاره به مشکلاتی که در مسیر تهیه و تولید پوشاک وجود دارد، یادآور شد: در حال حاضر پوشاک تولیدی این کارگاه با توجه به نیاز استان تولید می‌شود که با آموزش نیروی انسانی و افزایش امکانات و ‌توسعه بازار در سطح کشور می‌توان این امر را توسعه بخشید.

 

در این بازدید مقرر شد، از طریق دبیرخانه طرح توسعه مشاغل خانگی استان اردبیل امکان برپایی اتاق فکر حوزه پوشاک با هدف آسیب شناسی و شبکه سازی و ارائه آموزش های کاربردی فراهم گردد.