اخبار

توانمندسازی فعالان مشاغل خانگی اردبیل با افزایش مهارت و اتصال به بازار کار عملیاتی می شود

اردبيل

۱۳۹۹/۰۶/۲۶

متن کامل خبر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: طرح توانمندسازی فعالان مشاغل خانگی در اردبیل با هدف افزایش مهارت و اتصال به بازار کار 2000 نفر عملیاتی می شود.

قاسم رحیمی در گفتگو با صداوسیمای مرکز اردبیل از اجرای"طرح ملی توسعه مشاغل خانگی" و آغاز ثبت‌نام از متقاضیان راه اندازی کسب وکارهای خانگی در استان توسط جهاد دانشگاهی و با نظارت اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان، خبر داد.

وی درباره نحوه ثبت‌نام متقاضیان اظهار کرد: کلیه متقاضیان لازم است با مراجعه به سامانه inhb.ir ، نسبت به تکمیل فرم‌ها و اطلاعات مربوط اقدام کنند. پس از ثبت‌نام متقاضیان، واحدهای مجری جهاد دانشگاهی در استان نسبت به پایش و راستی‌آزمایی اطلاعات متقاضیان بر اساس دستورالعمل‌ های مربوط اقدام خواهند کرد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل درباره زمان آغاز ثبت‌نام و نحوه ثبت‌نام متقاضیان گفت: فرایند ثبت‌نام از روز پنج‌شنبه ۶ شهریور آغاز شده بود و به مدت یک‌ ماه ادامه خواهد داشت.

 

رحیمی شرایط متقاضیان ثبت‌نام در طرح مذکور را داشتن حداقل 18 سال، بومی استان محل ثبت نام، عدم اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی بیان کرد و به جایگاه جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه‌ای و مداخله ای در اجرای طرح پایلوت مشاغل خانگی و نیز وظیفه این نهاد در مطالعات فاز اول طرح شامل نیازسنجی و ظرفیت‌سنجی مشاغل خانگی مبتنی بر الگوی توسعه مشاغل خانگی اشاره کرد.

 

این نهاد با همکاری ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان‌ و سایر دستگاه‌های اجرایی، فاز مطالعاتی طرح را به اتمام رسانده و آمادگی خود را برای شروع فاز دوم و سوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که شامل ثبت‌نام از متقاضیان، غربال‌گری، ارایه آموزش‌ها و مشاوره‌های عمومی و تخصصی و اتصال به بازار است- به وزارت اعلام کرد.

وی گفت: این طرح در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است.

سهمیه استان در این طرح ملی ایجاد 2000 شغل است که امیدواریم با اجرا و نظارت صحیح و همکاری بخش‌های مختلف، شاهد توسعه اشتغالزایی در سال مزین به نام "جهش تولید"، باشیم.