اخبار

اتاق فکر شبکه فرش و گلیم استان خوزستان تشکیل شد

خوزستان

۱۳۹۹/۰۶/۲۷

متن کامل خبر

”اتاق فکر شبکه فرش و گلیم استان خوزستان“ در راستای فاز تقویت و اتصال به بازار طرح‌های توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار و مشاغل خانگی، در محل دبیرخانه این طرح در جهاددانشگاهی استان تشکیل شد.

به گزارش دبیرخانه طرح ملی مشاغل خانگی، در این نشست که با حضور جمعی از تولیدکنندگان فرش و پیشران‌های طرح‌های توانمندسازی اقتصادی زنان و مشاغل خانگی از شهرستان‌های مسجدسلیمان و آبادان همراه بود، ضمن بیان مشکلات موجود و هم‌اندیشی برای ارائه راه‌حل مقرر شد با معرفی و الحاق تولیدکنندگان دیگر به این طرح‌ها ارتباطات شبکه تولیدکنندگان فرش استان ایجاد شود.

سیدرضا علوی مدیر این طرح‌ها در استان خوزستان در این نشست با اشاره به عدم شناخت تولیدکنندگان و فروشندگان فرش نسبت به یکدیگر به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات بازار فرش در استان، تشکیل شبکه‌های تولیدکنندگان، فروشندگان و بافندگان فرش استان را از برنامه‌های اصلی برشمرد و گفت: درصدد هستیم تولیدکنندگان و فروشندگان شاخص فرش در استان را با کمک خود آن‌ها شناسایی و با تشکیل این زنجیره و ارائه راهکار برای مشکلات، بازار کسب‌وکار تولیدکنندگان داخلی را تقویت کنیم.

وی افزود: با اتمام فاز مطالعاتی این طرح‌ها، تقویت و اتصال به بازار با شبکه‌سازی زنجیره‌های تولید و فروش آغاز شده و این فاز برای پیشرانان حوزه فرش و گلیم استان اجرایی می‌شود.

طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار به کارفرمایی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و نظارت اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط جهاددانشگاهی خوزستان در استان در حال اجراست؛ همچنین در طرح ملی مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌عنوان کارفرما و جهاددانشگاهی در استان به‌عنوان مجری طرح حضور دارند.